Hee allereerst bedankt voor de reactie's, ook heb ik even weer een kleine update...
Vanmiddag kwam ik tot de ontdekking dat ze ook mest had wat aan de dunne kant was, dus toch weer DA gebelt voor advies... Advies was stoppen met de antibiotica, heeft ze al best veel van gehad en nog wel door gaan met de Metacam (nog een dag). De AB wil nogal de werking van het darmenstelsel beinvloeden,vandaar. Verder is er aan haar situatie weinig veranderd, denk wel dat het been afzakt! Haar uier is niet voller geworden , dus dat is goed
@haboshof: Erg sneu dat het op eind dan door zoiets nog mis moet gaan, heeft de merrie het allemaal een beetje kunnen handelen?
Maar ik heb nog wel een paar vragen!
Wat voor een AB kreeg jouw merrie, en had ze naast de zucht ook bloedvergiftiging? En bij hoeveel dagen dracht is dit ontstaan, hoelang liep ze ermee, en gaf ze ook teken van een ophanden zijnde "bevalling" / verwerpen? Enne je hebt me niet bang gemaakt, ben vrij nuchter, ben alleen benieuwd naar ervaringen, al dan niet positief
@gitje65: Bedankt voor je positieve ervaring, en wat geweldig om te horen dat de merrie weer helemaal is opgeknapt, en ook nog een gezond veulen te wereld heeft gezet!
Wat betreft mijn merrie, ik was er gelijk bij, dik been, ochtend afwachten met beweging, geen verbetering, DA bellen, medicatie erin! Kort samen gevat. Ze heeft een heel klein wondje op de bal van de hoef, dat enorm stinkt, dus (waarschijnlijk) de boosdoener is, en het been was dik tot aan de sprong!
Het is nu al iets afgezakt, maar ja gaat mij niet snel genoeg!
Weet je toevallig ook wat voor medicatie ze op de kliniek heeft gekregen, en eventueel thuis?
Alvast bedankt voor het lezen en misschien antwoorden....
Andere ervaring zijn ook nog steeds welkom
Groetjes Corina