. Ik wil meedoen met de show met onze twenter merrie en jaarling hengstje. Ze zijn nog nooit naar keuringen geweest dus ik kan alleen meedoen met de kleurenklasse (als ik het goed begrepen heb).
Mijn jaarling hengstje is een zwarte panterbonte appaloosa en mijn merrietje een (blauw) schimmel bonte. Ik heb mijn merrietje voor 2 klasses opgegeven, de bonte klasse en de schimmel klasse. Nu ze haar wintervacht veliest vervagen de bonte vlekken ook dus misschien is ze in juni wel al bijna helemaal wit. Ik wist niet welke klasse ik haar op moest geven, dus dan maar beide
. Loop ik straks met een witte tussen de bonten
.Nu las ik in het regelement dat de paardjes geschoren moeten zijn. Dus ik moet mijn twenter en jaarling ook scheren neem ik aan? Doet iedereen dat zo laat in het jaar nog met die mini´s of ben ik daar nu al te laat mee? Ik vind het nogal wat een jaarling te scheren... maar ja, als het erbij hoort en ze allemaal geschoren worden.... Mijn jaarling heeft nu ook echt nog een vacht van vele centimeters.
Ze zijn nu beide nogal in overconditie
. Ik weet het, het is geen officiele keuring maar om nou met twee dikkerds de ring in te gaan vind ik ook zo wat... Hoe doen jullie dat qua beweging en voeding? Ze staan overdag op een schrale wei (savonds in een strobox) en krijgen verder alleen maar wat hooi en wortelen. Ze zijn veel te jong om te trainen dus hoe krijg ik de buikjes eraf
. Tips zijn welkom