Jaarling met rare schoft/ hals overgang komt dit nog goed?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amourette

Jaarling met rare schoft/ hals overgang komt dit nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:25

Ik heb er geen verstand van en vraag het aan jullie mischien dat er hier meerdere mensen zitten die dit herkennen bij een jong paard en weten of dit goed komt of dat je zo'n hals altijd blijft zien?

Paard was 1 jaar en erg aan de magere kant voor een jaarling, me vriendin was hier wezen kijken om te kopen, maar ik heb me twijfels om zo'n paardje te kopen.

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:35

Ja dit komt nog goed! Maar voer dit beestje alsjeblieft goed, wormenkuur erin, vitaminenspuit en het gras in!

Dit trekt zeker nog bij. De hals komt wel uit de borst dus het zal een aandachtspunt blijven maar het wordt zeker beter!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:35

Iek... Dit paard voldoet wel heel erg aan de jaarling = naarling uitspraak..

Jaarlingen kopen moet je echt overlaten aan de mensen die er zoveel verstand/kijk op hebben.. Je weet het gewoon over het algemeen niet.. Ze kunnen zo erg mooi uitgroeien, maar ook heel lelijk worden of blijven..

Wat betreft deze denk ik dat de 'deuk' wel beter wordt, maar wel een beetje zal blijven, helemaal weggaan zal niet. Ik maak me eerder zorgen over de onderhals/wegdrukken van de rug op de bovenste foto die ik meen te zien...

Het is trouwens niet erg netjes om foto's te plaatsen van andersmans paard om die hier te bespreken :)

geerke

Re: Jaarling met rare schoft/ hals overgang komt dit nog goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 19:39

dit komt doordat hij wat aan de dunne kant is....zodra er wat gewicht bij komt vult het vanzelf op....

Amourette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 23:28

Het is trouwens niet erg netjes om foto's te plaatsen van andersmans paard om die hier te bespreken

Nee begrijp ik maar mijn vriendin heeft wel interesse in het veulen alleen wil ze weten of ze geen kat in de zak koopt ;) Soms zie je namelijk wel eens paarden met deze schoft houding op latere leeftijd.
Maar bedankt voor jullie reactie's ;)

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 01:08

het is een kwestie van voeren, goed ontwormen en als de tijd daar is een goede trainingopbouw. maar ik denk met wat hierboven al is vermeld, door de andere mensen, je een heel eind komt.
Succes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 04:14

Een jaarling kopen neemt altijd veel risico's met zich mee.
Daarom zijn jaarlingen ook zo goedkoop.

In dit geval zou ik deze voorbij lopen en verder kijken naar een ander.
Hoewel je van 2 foto's niet veel kan zeggen, maar de eerste foto schrikt mij erg af. Wellicht zou een filmpje mijn mening doen veranderen?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 15:50

Slotje ipv verplaatsen ivm bespreken van andermans paard.