Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Mariska_28 schreef:Ach het maakt mij niet uit wie het topic gestart is

hendrik75 schreef:Hallo,
Ik heb met verbazing bij een vriendin van mij in de cobstukken gelezen dat moederstamboek "gedist"wordt door het dochterstamboek.
Goed niet iedereen zal het met deze benaming eens zijn..en dat hoeft ook niet..iedereen zijn mening.
Maar wat ik mij afvraag is het volgende...
Hoe kan een dochterstamboek nu dekbonnen e.d. weigeren van door het moederstamboek goed gekeurde hengsten?
Hoe kan een dochterstamboek sowieso hengsten die door het moederstamboek zijn goedgekeurd weigeren?
De geplaatste tekst verbaasde mij namelijk nogal....
Ook is mij ter ore gekomen dat de "baas"van het ICS NL zelf ook alleen de cursus voor het opnemen van paarden in het stamboek heeft...dezelfde cursuc die door de schrijver van het stuk in cobstukken wordt genoemd als niet bevoegd zijn tot keuren van paarden, maar alleen voor opnemen van paarden.
(en hoe kan deze persoon van het ICS dan paarden keuren? )
Dit zijn enkele vragen die bij mij opkamen na het lezen van de tekst.
Ik ben zelf geen lid van de ICS, maar vond het nogal verbazingwekkend dit te lezen.......
). desillies schreef:Hallo Hendrik, gevalletje van selectief lezen als je het mij vraagt.![]()
In de cobstukken staat namelijk letterlijk onderstaande;
11 januari vergaderden de erkende Irish cob stamboeken, in Nederland.
Allen waren uitgenodigd, ook ICS-Ierland en ICS-Zweden.
Ierland stuurde een e-mail waarin werd gesteld dat ICS Ierland geen boodschap heeft aan dochterstamboeken. Ze willen "affiliates", werkgroepen in andere landen die afhankelijk blijven en waar ze aan kunnen verdienen.
ICS-Zweden liet helemaal niets van zich horen.
Met ICS........
............we zijn benieuwd of ze er nu mee wegkomen.
Overigens trekt Evelyn Flynn momenteel door Europa en bezoekt ook Nederland.
Ze geeft keurmeesters-cursussen: voor 100 euro word je in twee middagen opgeleid.
In een advertentie staat dat je dan "Irish cobs mag keuren bij dochterstamboeken".
Zo werkt het echter niet: de stamboekbesturen stellen keurmeesters aan, niet mevrouw Flynn.
Ik denk dat je de tekst anders leest en opvat dan ik in ieder geval