Wie heeft er een nakomeling van Lennard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne___

Wie heeft er een nakomeling van Lennard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:51

Beste Bokkers :D ,

Ik rijd nu ongeveer een jaar op een 6-jarige Lennard merrie (Lennard x Iroko) (zie profiel).
We hebben een startkaart aangevraagd & ik ben erg benieuwd hoe de rest van de Lennard nakomelingen het er vanaf brengen in de sport? Hoe zijn jullie ervaringen met nakomelingen van Lennard qua karakter? :D

Verder ben ik erg benieuwd of deze merrie nog volle zussen/broers heeft, via internet ben ik erachter gekomen dat ze zowieso een volle zus heeft 'Tarakanova' (Lennard x Oresca), mocht iemand deze merrie op stal hebben staan of andere ander nakomelingen van Lennard, laat dan even wat van je horen. Ben namelijk erg benieuwd of ze qua uiterlijk en karakter overeenkomen. :D

Groetjes Yvonne.. :D

Bren79

Re: Wie heeft er een nakomeling van Lennard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-09 00:32

Waar ik oppension sta staat een nu 4 jarige Lennard foto's van haar met inrijden zijn wel in mijn onderschrift te vinden teven is ze te koop, ze heeft een heel fijn en eerlijk karakter

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 18:36

Bren79: Bedankt voor je reactie! :D, ik heb even gekeken bij je onderschrift, super leuk paardje zeg & mooie foto's ! Grappig, ik zie wel wat overeenkomsten qua bouw en karakter ect. :D Succes nog met de verdere verkoop, volgens mij komt dat helemaal goed!..

Nog meer mensen een nakomeling van Lennard of kan iemand wat meer vertellen over de hengst Lennard?
Ik heb namelijk even gegoogled, maar kon er niet echt veel wijzer van worden..
Ik heb 1 duidelijke foto gevonden, maar verder kwam ik niet..
Namelijk deze:http://images.google.com/imgres?imgurl=http://www.stoeterijdandelion.nl/fotos/lennard%2520big.jpg&imgrefurl=http://www.stoeterijdandelion.nl/lennard.html&usg=__AuRbl1PJMn_tldcRlPzPBARD1v0=&h=589&w=798&sz=108&hl=nl&start=5&tbnid=29hNEv0_qYTDcM:&tbnh=106&tbnw=143&prev=/images%3Fq%3Dhengst%2BLennard%26hl%3Dnl%26lr%3D%26safe%3Doff%26sa%3DN

Ik zou het ook leuk vinden als er mensen zijn die meer foto's van deze hengst hebben of natuurlijk de verhalen over hun ervaringen met nakomelingen van Lennard...
Wie O wie?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:47

ik heb een Lennard x Rossini merrie gehad

helaas is ze met 5 jr afgemaakt ,ik had haar toen 4 mnd |(
toen ik haar 6 weken had is er waarschijnlijk in het land iets gebeurd waardoor ze een zenuwbeschadiging heeft opgelopen
na 3/4 mnd dokteren werd het erger en de behandelingen mochten niet baten .ze werd vals van de pijn.

ik heb contact gehad met de fokker ,deze hadden haar verkocht omdat ze klein gebleven was
ze was maar 157cm terwijl haar volle zus 174cm was en ook volle zus/broer erna was groot

ze was ontzettend lief en leergierig en een mooie dame.
Afbeelding

Yvonne___

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 16:32

mirgino: Wat een vreselijk zielig verhaal, zeg |( .. Ik schrok wel effe toch ik het las.., maar bedankt dat je gereageerd hebt :D, ik vind de foto die je erbij hebt gedaan echt super mooi :D. Super mooi beestje om te zien.. Maar wat is ze klein gebleven zeg, de mijne is nl rond de 175... Aan het zadel te zien heb je met haar western bereden? Alleen recreatief of ook wedstrijden e.d?

Zijn er nog meer mensen met een afstammeling van Lennard? :D (een foto zou ik super vinden :D)

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:39

deze foto is gemaakt met proefrijden, de eerste x heb ik op het dressuurzadel van hun gereden en de 2 x keer is deze foto gemaakt toen had ik mijn eigen spullen bij me.
ik heb maar een kleine 6 weken op haar gereden en ze was nog niet erg lang bereden bij aankoop
er was alleen mee buiten gereden door kinderen
was erg triest allemaal het was een heel lief dier.

waarom ze zo klein gebleven is wist de fokker ook niet,ze vonden het wel vreemd omdat ze meer veulens van dezelfde ouders hadden en die waren allemaal boven de 170cm

zij heette Pearl Rosa misschien kan je nog wat terug vinden van haar,ze stond nog niet op mijn naam.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-09 08:16

leuk te zien dat er nog meer mensen zijn met een Lennard afstamming.
Ik heb ook een Lennard x Pele, zie foto's in me profiel.
In de sport doet hij het goed ondanks dat ik er een paar jaar uit ben geweest. ga dit weekend weer starten, dus eens kijken hoe hij het oppakt.
Qua karakter is hij super braaf, erg ondeugend maar wel lief! kan goed springen en is werkwillig, maar soms ook eigenwijs.
Tis helaas geen knuffel kont, maar wil wel altijd heel veel aandacht en laat dit ook merken door zijn neus overal in te steken, hahaha
Hij lijkt erg veel op zijn moeder ( heeft ook de kleur van zijn ma )
Hij meet inmiddels 168 mtr.
Smal gebouwd maar rondgeribt qua extrieur.

Mocht je nog meer willen weten dan hoor ik het graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:50

Ik heb 2 lennard x concorde's gefokt. Beide waren hengst, eentje als hengst zijnde verkocht naar de toemalige eigenaar van Lennard (op basis van bloed ongeziens verkocht) en een is verkocht voor de springsport naar Tjechië. Ik weet dan de andere momenteel in Oostenrijk loopt.

2vossen, leuke dieren met veel pit en vermogen, goede beweging.

Ups

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:56

Ik heb een Lennard X Planeet (keur) merrie. Ben er heel wijs mee. We rijden nu M1. Het is een paard met hele fijne beweging maar wel kijkerig. Het is net een oud wijf, wil overal van op de hoogte zijn haha
Ondertussen heeft ze ook twee veulens gehad. Een Cantos (merrie) en een Oscar (hengst)