Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
flyfly schreef:Ik wilde onze merrie ook aanbieden bij het NRPS omdat ze ook net te klein is. Ze meet 1.57m. Bij het NRPS zeiden ze me dat ze dan Arabisch bloed moest voeren en dat doet ze niet. Maar als je met een NRPS-hengst dekt komt het veulen daar natuurlijk wel in.
Wilawander schreef:Ja hoor kan wel. Ik heb ook een register A veulenboek van vorig jaar. Pas na stamboekopname en een aantal andere verplichtingen krijg je een register A stamboekpapier.

Waardoor sommige reg .a./reg .b. merries een oranjegekleurd papier hebben.Ziolette schreef:flyfly schreef:Ik wilde onze merrie ook aanbieden bij het NRPS omdat ze ook net te klein is. Ze meet 1.57m. Bij het NRPS zeiden ze me dat ze dan Arabisch bloed moest voeren en dat doet ze niet. Maar als je met een NRPS-hengst dekt komt het veulen daar natuurlijk wel in.
Deze merrie:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=24330
had volgens het NRPS genoeg bloed om opgenomen te worden. Ze moesten er flink voor spitten, maar ergens in een verre generatie zou wat arabisch bloed zitten waardoor ze aan minimaal x procent anglo-arabisch bloed zou komen. Ze is alleen nooit naar de keuring gegaan omdat ze geblesseerd raakte. Ze was 1.57m en dus te licht bevonden worden voor het KWPN, ik heb toen bij het NRPS nagevraagd of ze daar in het stamboek opgenomen kon worden met dit papier. Dat kon.
pippalex schreef:Okay, ik heb juist uit de regelementen van het NRPS begrepen dat ze dan minimaal 25% Arabisch bloed moesten voeren.
Als dit dus niet het geval is, weet je dan misschien hoeveel het dan moet zijn, en kan ik er via de paardenfokken site uit komen hoeveel mijn merrie moet hebben?