[mening] Koudbloeden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Loezz

[mening] Koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:45

Hoe staan jullie tegenover koudbloeden in verschillende sporttakken buiten gebruik als tuigers , vinden jullie dat sommige daar gewoon niet horen? Rij je zelf een koudbloed en hoe vordert dit? Zou graag wat meningen van anderen willen horen is altijd interessant, eens wat bijleren. We hebben nu zelf een x belg staan waar ik momenteel op rijd en ondanks haar lompe voorkomen heeft ze dan wel weer heerlijke zweefgangen. :)

Heb zoeken gebruikt voor niet te re-posten

Anoniem

Re: [mening] Koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:46

Loezz, een koudbloed als tuiger?? Hoe wil je dat voor elkaar krijgen?

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:53

suleilitha@ ik denk dat ze tuigers in de zin bedoeld als de mensport dat koudbloeden daar voor geschikt zijn.

Ik zie niet in waarom koudbloeden niet tussen de warmbloeden zou kunnen lopen... Ze zijn net zo werkwillig, enthousiast en leergierig als warmbloeden. Dat ze er vaak wat ´lomper´uit zien is misschien een nadeel bij dressuur, maar ik ben van mening dat de jury daar best door heen kan kijken.. Ik zie hier op bokt en ergens anders vaak zat een koudbloed langskomen wat het super doet in de sport.
Ik rij zelf ook koudbloeden en als ik echt wedstrijden zou willen rijden en les zou nemen zouden ze niet slecht ogen op wedstrijden. In alle takken van de sport.

Dus vind dat ze er best tussen kunnen ;)

Anoniem

Re: [mening] Koudbloeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:54

Een tuiger is een tuiger, een koudbloed is geen tuiger en al knoop je hem voor de kar dan wordt het nog steeds geen tuiger ;)

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 17:56

dat snap ik, maar misschien heeft ze gewoon verkeerd woordje gebruikt ;)

Loezz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:56

suleilitha schreef:
Een tuiger is een tuiger, een koudbloed is geen tuiger en al knoop je hem voor de kar dan wordt het nog steeds geen tuiger ;)

Ik wist gewoon niet hoe ik het moest zeggen.. als ik zei als trekker dacht men aan trekpaarden en koudbloeden zijn niet alleen dat, excuses hoor.. Ik kwam even niet op het woord 'men'

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 20:02

Ik heb zelf twee belgische trekpaarden.
De een is nog te jong om te rijden, maar de ander rijd ik sinds een jaar. Dat gaat super, alleen zit het weer meestal niet mee omdat ze dag en nacht buitenstaat. Vooral hier in nederland is ze vaak te nat geregend |( :P