Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
, maar ik ben bang dat iedereen dusdanig een eigen mening heeft over het exterieur dat het heel moeilijk wordt om hierover gezamenlijk een lijn te trekken. Vandaar dat ik het persoonlijk aan de profs/experts over wil laten. Zoals de types nu zijn ingedeeld vind ik het denk ik wel goed. Op de vorige vergadering liet men duidelijk doorschemeren vast te willen houden aan de oorspronkelijke indeling en dat is, vind ik, een prima insteek.

snowdon schreef:Wat zou het nut zijn van een sportpredikaat bij een tinker als je de eisen naar beneden bij zou stellen?
Sowieso ben ik geen voorstander van sportpredikaten bij een dergelijk ras als de tinker, maar als het er dan toch komt.... laten we het dan wel op een vergelijkbaar niveau houden en niet teveel aanpassen omdat het teveel training voor onze koudbloedjes en hun eigenaren vergt.
Muds schreef:Ik denk dat het stamboek er echt op moet wijzen (en dus op moet letten) dat het sportpredikaat ook door de leden als beloning wordt gezien en niet als een 'streven naar'. Het is ervoor bedoeld het gebruik te stimuleren en dat vind ik een goed streven.
Misschien is het te naïef gedacht, maar ik denk niet dat veel Tinkereigenaren hun paarden teveel gaan 'pushen', dat past niet helemaal bij het, toch voor een groot deel, aanwezige recreatieruitermentaliteit. Nog afgezien van het feit dat ik niet veel Tinkers ken die zich láten pushen
Ik snap heel goed wat je bedoelt, bij de andere rassen vind ik het ook héél jammer dat die paarden zo sportgericht worden gefokt, het strookt absoluut niet met de oorsprong van het ras. Maar daar ligt voor het stamboek dus een uitdaging.