ik ben op zoek naar:.. H.S.B

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

timilon

ik ben op zoek naar:.. H.S.B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:50

ik ben nog steeds op zoek naar de fokker/afstamming van mijn paard.
tot nu toe ben ik helaas gestrand,degene waar ik mijn paard van heb gekocht wil er niets meer over horen.
degene waar zij hem weer van kocht was/is in een rechtzaak verwikkeld dus daar kwam ik helaas ook niet verder.

ik heb nog eens goed naar het paspoort van mijn paard gekeken,en het volgende viel mij op:

naam: Domingo H.S.B(ik ben dus op zoek naar iemand die enig idee heeft waar H.S.B voor staat)
H.S.B heeft niets te maken met de achternaam van de vorige eigenaar,of de namen van de kinderen.

entingen: Domingo(nu Special) heeft zijn eerste entingen(basis-enting) gehad in de zomer 2001,van een veearts uit Wuustwezel.
dit is overgeschreven uit het entingsboekje,dus helaas heb ik geen naam van de veearts.
ik ging er altijd vanuit dat Domingo 9 of 10 jaar was,maar als de basis-enting zijn eerste enting is geweest dan betekend dat dat hij pas 8 jaar is,wat goed overeen zou komen met zijn gebit.

er werd altijd gezegd dat Domingo een arabier*gelderse kruising was,later werd er gezegd dat hij en afstammeling van Hamlet zou zijn.
ik ben dus op zoek naar iemand die weet wie zijn fokproducten H.S.B achter de naam geeft,of iemand die weet waar H.S.B voor staat.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 17:22

H.S.B. staat meestal voor "Hoofd Stam-Boek".

Enige ding die ik kan bedenken is dat het misschien een franstalig afkorting zou kunnen zijn ... 'Haras' S.B.?

Is de passport een Equipas van het Confederatie van het Paard? of is het een Stamboek Passport?
Indien Equipas dan moet het aangevraagt zijn door iemand en moet de eigenaar overdracht vermeld staan in het passport en ook geregistreert bij de databank. Deze gegevens (laatste eigenaar, opvrager van Equipas/passport, geboorte datum, DA die graf.signal. heeft gedaan en chip heeft geplaatst) zijn allemaal bekend in de databank.
Ik neem aan dat hij een chipnummer heeft? Wil je deze via PB even toesturen dan kan ik misschien ietjes verder graven? Ook zijn levensnummer ... vermeld in de passport.

timilon

Re: ik ben op zoek naar:.. H.S.B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 18:19

ik heb vanavond het paspoort,dan zal ik je even pb-en.
fijn dat je meedenkt!

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:56

HSB betekend meestal Hulpstamboek. Het is misschien vervelend voor je maar van de afstamming is dan niets bekend, hoe spijtig het ook is.

timilon

Re: ik ben op zoek naar:.. H.S.B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 00:27

@ flyfly: nee,H.S.B is echt een aanvulling op de naam van het paard,een achternaam zeg maar.

@peterina: ik ben vandaag verhuisd,met paard en al,en ben het paspoort vergeten mee te nemen.
heel dom!!
ik zal vragen of ze het even opsturen,ben wel heel benieuwd of jij wat verder kan komen.