De keuze van een hengst....verschrikkelijk! Van iedereen krijg je andere niet-belangeloze adviezen....ik zag door de bomen het bos niet meer! Mijn merrie zelf is nogal 'creatief' gefokt; Saros X Gondelier; zeg maar gerust double trouble dus het karakter van de toekomstige papa vond ik er belangrijk! Ik ben door bepaalde personen op een gegeven moment zelfs geadviseerd om Jazz te nemen

Wat ik vanaf dat moment mee heb gemaakt wil je gewoon niet geloven, het hele verhaal is te lang om hier neer te zetten ik zal echter een paar punten opsommen:
-een door de 'bemiddelaar' geadviseerde ANTWERPSE dierenarts die achteraf 25 euro stalgeld per dag rekent;
-zendingen sperma die zoek raakten en die vervolgens opengemaakt bij 35 graden celcius voor de deur van de dierenarts stonden.
-zendingen die 10 uur te laat aankwamen
-kwaliteit die bedroevenswaardig was
Je wil niet weten hoeveel kilometers ik met en zonder paard heb gemaakt en wat ik aan dierenartsenkosten kwijt ben geweest.......
Al die tijd heb ik niet kunnen rijden!!! Ik was op een gegeven moment alleen nog maar mijn paard en zendingen sperma aan het vervoeren, omdat je gewoonweg niet kon rekenen op dat verzendbedrijf.
Half augustus was mijn merrie nog niet dragend.
Via via ben ik toen bij Lauriston terecht gekomen en is ze uiteindelijk geinsemineerd met vers sperma zonder verdunners etc. Bats boem in een keer dragend........maar niet helemaal mijn keuze!
Ik heb de laatste weken geprobeerd om haar te verkopen aan een echte fokker, omdat ik opzie tegen het uitzoeken van een nieuwe hengst, de enorme kosten.....
Kijk het dekgeld sec, is nooit veel, maar met elke miskleun van zo'n stom verzendbedrijf ben je zo weer een cyclus verder en zo weer een paar honderd gulden verder. Van de gemaakte kosten had ik een mooie, goede drie-jarige kunnen kopen