wat doen met shetlander

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anoushka

wat doen met shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:31

Hoi, wij hebben een 4.5 jaarige shetlander, we hebben hem nu al haast twee jaar.
Wij hebben hem gekocht als gezeldschap pony bij onze andere twee, we poetsen hem regelmatig en nemen hem soms mee los op een buitenrit want hij is te klein voor de kinderen die genoeg ervaring hebben om erop te rijden, en kleinere kinderen kunnen alleen aan een halstertouw erop.
Hij staat nu overdag samen met een 9maand oud veulen en s'nachts met de paarden waar hij vorheen mee stond, een groote pony en twee kleine paarden.
Ik zou dus willen weten wat voorn dingen ik met hem kan doen, wil namelijk wat met hem bezig kunnen zijn.

Anoniem

Re: wat doen met shetlander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:35

Mijn mini is nu bijna 4 jaar. Hem longeer ik 1 x per week, ga met hem wandelen, met hem fietsen en af en toe balkjes lopen. Springen doen we zo nu en dan, vind hem nog wat te jong om hem uit gebreid te laten springen.

Verder vind hij hersenspelletjes ook erg leuk, hij kan de (o.a) de commando's volg, stap, draf, blijf en back up. Dan gaan we samen los door de bak en dan moet hij op commando opdrachten uit voeren.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:36

Lange teugel dressuur is erg leuk met die kleintjes :) vrijheidsdressuur, voor de wagen kunnen ze ook heel goed :)

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:42

hij heeft voor dat we hem kochten wel eens voor een wagen geloopen maar dat is voor ons te duur om aanteschafen.

lange teugel is wel leuk te doen ik heb hem zo wel eens buiten mee genomen, maar dan dressuur doen, ga het zeker proberen , kijken of hij het leuk vind, vrijheidsdressuur is wel leuk om te doen

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:46

een wagen kan je heel goedkoop aanschaffen hoor, hangt er net vanaf wat voor 1 je zoekt, maar als je op marktplaats rond kijkt heb je heel veel bijv een sulky voor misschien 100 euro of nog minder. net hoe mooi het moet zijn. en een tuig hoeft ook neit veel te kosten, is ook weer net hoe mooi het moet zijn maar een simpel tuig heb je ook voor rond de 100 euro.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:49

dat is jammer dat het te duur is :) je moet er inderdaad wel in investeren en met goed materiaal beginnen :)

Zie dat je in Spanje woont :) lange teugel dressuur wordt ook gebruikt bij de spaanse rijscholen om de paarden soepel te maken en dingen te oefenen zonder de belasting van de ruiter. Als je eens op Elline en lange teugel zoekt, dan vind je waarschijnlijk een lang topic over lange teugel dressuur met shetlanders, staan hoop goede tips&tricks in :)

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-09 12:53

hier koop je niks voor 100€, ik zou er ook 200€ voor uitgeven, maar het kost hier al gou 500€ in de toekomst komt er wel een, maar ben nu met een afbetaling bezig dus het houd niet over.
Ik ga zoekken naar Elline

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 13:00

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 16:31

Verplaatst van GVL naar SMP

anoushka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:38

thx, ik ga gelijk kijken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-09 09:13

Hier zijn voldoende topics over te vinden, ook bij GVL.