Interresant voor de keuring?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LovesHerPony

Interresant voor de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:09

Sinds afgelopen jaar ben ik in het bezit van 2 leuk gefokte KWPN merries. Nu weet ik nog wel te zeggen dat ze goed gefokt zijn en een net lijntje hebben. Alleen nu ben ik nieuwschierig of ze ook interresant zouden zijn voor de keuring en waar ik me dan moet melden?

Hierbij wat informatie :
Adonia
Merrie
4 jaar (wordt 4)
Garanco X Zeoliet X Pion (lijnenteelt)

Merrie heeft een zeer vriendelijk karakter ook al doet haar afstamming dat niet denken. Ze heeft zeer veel vermogen. Met het vrijspringen kan ze met gemak over 1,45m (dit wordt niet dagelijks gedaan).Kan ook zeer mooi lopen en heeft een mooie ruime draf. Donkerbruin van kleur, moet nog wat spieren krijgen en is ietsjes mager (hoewel het aan de betere hand is) en 1,63m. ongeveer groot.

B-Usiena
Merrie
3 jaar
Indoctro X Voltaire X Joost

Een echte knuffelkont :o . Super lief karakter kan een kleuter mee weg lopen. Is eenmalig mee vrijgesprongen toonde een goede techniek echter was de hoogte maar 1m. Is wel gevoelig met het voer (mag langerna niet alles eten). Ze is voskleurig en ietsjes overbouwt. Wel mooi groot 1,70m zal ze wel ongeveer zijn.

eilander

Re: Interresant voor de keuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:43

Zonder foto's kan niemand daar wat van zeggen!!!

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 14:09

En zelfs met foto's is het moeilijk....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:19

Wat ik me afvraag, is 1.63 niet wat aan de kleine kant voor het KWPN?
Als het een goede merrie is zal ze uiteraard wel in het stamboek opgenomen worden, maar ik geloof dat ze ze liever wat groter zien?

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:03

Bij merries op de stamboekkeuring kijken ze niet echt naar afstamming zoals ze dat op de hengstenkeuring doen. Je kunt het beste advies vragen aan de inspecteur van het KWPN in jouw provincie.

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 22:55

Zoals ik al zeg sport is voor mij de hoofdzaak. Ondanks dat denk ik persoonlijk dat vooral B-usiena een leuke kans zou maken op de keuring vandaar dat ik vraag naar een mening en mensen die me wat meer kunnen informeren.

Hierbij de foto's vast van B-usiena (morgen komt Adonia) :

Afbeelding
Afbeelding
http://i44.tinypic.com/281vm13.jpg
http://i42.tinypic.com/2yl7i3p.jpg
Laatst bijgewerkt door petraaken op 18-03-09 16:57, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link gewijzigd

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 22:58

sportfokker schreef:
Bij merries op de stamboekkeuring kijken ze niet echt naar afstamming zoals ze dat op de hengstenkeuring doen. Je kunt het beste advies vragen aan de inspecteur van het KWPN in jouw provincie.

Mee eens, die kan je alles uitleggen en dan weet je of het een goed idee is of niet.
Ik vind haar op het eerste gezicht een mooi paardje, ze kan lekker draven :).

LovesHerPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 23:04

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 23:20

Je merrie B-usiena zou ik iig wel aanbieden voor de keuring. Ze komt uit een goede merrielijn, dus ik zou zeker proberen om je merrie Ster te krijgen. (of keur)