Bedankt voor jullie reacties.
Het is bij ons zeker de bedoeling dat het gewoon allemaal vanzelf gaat, als hij er straks nog niks van snapt is dat geen probleem. We willen niks forceren maar willen wel graag weten of we er iets (zo natuurlijk mogelijk) aan kunnen doen. We laten ze gewoon lekker zo staan en ook aan de hand proberen we het niet, want anders was hij er al op gekund als hij had gewild.
Het was ook niet helemaal mijn idee om deze hengst te kopen (niet dat ik er iets op tegen heb want het is een schat van een beest, en ben ook stiekem verliefd op hem), mijn schoonvader heeft hem gekocht omdat hij zo leuk is. En daarbij had hij idee dat hij zou mogen dekken. Heb hem toen ook verteld dat hij nog vrij jong was en het misschien nog wel even kon gaan duren. Er is dus ook geen haast bij maar als het wel zou lukken dit jaar zijn we daar erg blij mee. Oh en hij wordt trouwens over een maand alweer 3 jaar. De tijd vliegt, maar meneer mag nog lekker van zijn jeugd genieten en hoeft nog niks te doen. Behalve dekken dan.