hengst die er niks van snapt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lynn_Joy

hengst die er niks van snapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 14:05

Hoi hoi,

Ik heb een vraag over mijn rare puberale hengst die er niks van lijkt te begrijpen. We hebben 2 merries die alle 2 nou al een paar keer goed hengstig zijn geweest. Hij vind het heerlijk ruiken maar meer eigenlijk niet, hij ziet het meer als een spelletje.
Nou was het de bedoeling dat hij ging dekken maar ik krijg er een steeds harder hoofd in.
De ene merrie doet wel altijd lief tegen hem en de andere niet maar dat maakt voor hem dus geen verschil uit.
Hij is nu 2,5 jaar bijna 3. Hij staat met nog andere paarden in de paddock waaronder alleen ruinen en dus de 2 merries.
Ik heb hem nu met 1 van de merries apart gezet maar hij snapt het nog niet.
Het was de bedoeling dat hij dit jaar zou gaan dekken, daarom heeft mijn schoonvader hem eigenlijk ook gekocht.
Hebben jullie nog wat tips hoe ik zijn manlijkheid wat kan verhogen.

Dank je

ClaudiaMP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:17

Wat voor hengstengedrag vertoond hij wel ???
vooral niet teveel op aandringen ook om hem nu steeds bij de merries te zetten dan wordt dat juist normaal.

jodi

Re: hengst die er niks van snapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:30

Misschien is één van de ruinen zodanig dominant dat hij niet durft(?)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:33

Ach.. bij sommige duurt het gewoon langer doordat de hormoon ontwikkeling nog niet optimaal is. Gewoon laten lopen, komt vanzelf een keer goed..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:34

Hij moet het misschien nog uitvogelen...
Ik heb hier een reu die ook niet wist hoe het werkte....
Nu hebben we een teefje te logeren, die spontaan loops is geworden... En mn reu krijgt steeds beter door het moet :') :=
In het begin deed hij er helemaal niets mee, nu springt hij inmiddels wel op haar, maar aan de verkeerde kant _O- Mevrouw heeft dus elke keer zijn apparaat in haar gezicht hangen...
Overigens heeft zij het hem voorgedaan, de teef zat dus op de reu te rijden... je wil niet weten hoe hard ik gelachen heb...

Helaas voor hen beiden liggen pups niet in de planning, mevrouw heeft dus een broekje aan en ze komen niet zonder toezicht bij elkaar, de reu slaapt boven s'nachts....

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 14:36

2,5 bijna drie is nog erg jong, dat is geestelijk nog een kind, in een normale kudde maakte hij op die leeftijd geen kans op een merrie. Gewoon wachten tot hij er klaar voor is.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 15:07

Mijn hengst is echt wel op twee-jarige leeftijd begonnen.Daar is een knap zoontje van gekomen die nu op zijn beurt bijna twee is en graag aan merries snuffelt! :P
Maar zodra z'n vader in zicht is(van afstand!)wordt hij snel weer een heel onschuldig klein veulentje! :D

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 15:56

Bedankt voor jullie reacties.

Het is bij ons zeker de bedoeling dat het gewoon allemaal vanzelf gaat, als hij er straks nog niks van snapt is dat geen probleem. We willen niks forceren maar willen wel graag weten of we er iets (zo natuurlijk mogelijk) aan kunnen doen. We laten ze gewoon lekker zo staan en ook aan de hand proberen we het niet, want anders was hij er al op gekund als hij had gewild.

Het was ook niet helemaal mijn idee om deze hengst te kopen (niet dat ik er iets op tegen heb want het is een schat van een beest, en ben ook stiekem verliefd op hem), mijn schoonvader heeft hem gekocht omdat hij zo leuk is. En daarbij had hij idee dat hij zou mogen dekken. Heb hem toen ook verteld dat hij nog vrij jong was en het misschien nog wel even kon gaan duren. Er is dus ook geen haast bij maar als het wel zou lukken dit jaar zijn we daar erg blij mee. Oh en hij wordt trouwens over een maand alweer 3 jaar. De tijd vliegt, maar meneer mag nog lekker van zijn jeugd genieten en hoeft nog niks te doen. Behalve dekken dan. :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:02

Wij hebben een hengst van 4 staan die nog niet weet hoe het moet :D

Hij staat in een grote open stal en je kunt rustig een hengstige merrie voor z'n neus zetten, het enige dat hij doet is een beetje kauwen :') Hormonen komen vanzelf wel, we genieten nu nog even van zijn sukkeltjes-gedrag :D

lynn_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 11:49

Ik vind zijn gedrag ook nog lekker, nergens last van en je merkt niet dat het een hengst is. Wel dat hij nog jong is en erg veel speelt. En hij is erg lomp, maar meer ook niet. Alle Ruinen zijn op dit moment denk ik dominanter dan hem zelfs de shetjes.
Het is jammer als het dit jaar niet gaat lukken, maar er komt vanzelf weer een volgend jaar. Had alleen mooi geweest omdat we nou een hengst hebben staan.