Karakter wordt meegenomen in het verrichtingonderzoek en het rapport daarvan staat op de site, inclusief stalgedrag en rijdbaarheid.
Afstammingsinfo is van alle hengsten en sportpaarden terug te vinden op paardenfokken.nl, niet alleen van KWPN. Op stallion.com staan de afstamminggegevens ook wel, maar op paardenfokken.nl kan je de hele familie bekijken. Zo uitgebreid zal je site niet worden denk ik. Het is voor een fokker niet alleen interessant wat voor vaders op papier staan, maar ook sportprestaties in de moederlijn wil je opzoeken, en dat gaat op paardenfokken inmiddels heel aardig.
Aangezien de Duitse stamboeken geen systeem kennen met nakomelingenrapporten e.d., vraag ik me af wat voor info je op de site zou willen zetten die niet op de site van de betreffende hengstenhouder te vinden is.
[***] schreef:Wat ook nog een punt is, verkrijgbaarheid. Je kan wel een site maken met alle stamboeken en dekhengsten, maar het sperma daadwerkelijk bij je merrie krijgen is punt 2.
Beste Janne, dit zijn dingen die ik dus ook deels uit mijn onderzoek wil halen. Ik zit namelijk nog niet zo lang in de paardensport en heb geen kennis van alles, er zullen dan ook een hoop dingen zijn zoals bovenstaande waar ik geen rekening mee houdt. Verder wil ik niet alleen het karakter presenteren van de hengst maar ook van de nakomelingen.
Verder heb ik als doel om de vindbaarheid te vergroten en voor hengstenhouders (met name de kleinere) hun hengsten makkelijker onder de aandacht te brengen.