[ENQ] Onderzoek hengsten overzicht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wesleyd

[ENQ] Onderzoek hengsten overzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 10:34

Ik zal me eerst even voorstellen, ik ben Wesley Dekkers Interactieve Media student aan de Hogeschool van Amsterdam
Ik zit in mijn 4de en laatste jaar en als eind product wil ik een hengsten overzicht gaan bouwen, maar om te kijken
of dit wel zin heeft heb ik deze enquête opgesteld.

Ik stel het zeer op prijs wanneer u meewerkt aan de enquête om te kijken of u geïnteresseerd bent, verder is de enquête
volledig anoniem en neemt ongeveer 5 minuten in beslag.

U kunt de de enquête vinden op: http://www.dek-hengsten.nl/enquete/index.php

Alvast vriendelijk bedankt voor uw medewerking.

Bent u zelf een hengstenhouder en bent u geïnteresseerd en wilt u misschien meewerken aan een apart onderzoekje? Dan
kunt u contact opnemen met: wesley@wd-media.nl

Met vriendelijke groet,

Wesley Dekkers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:13

Tsja, je idee is leuk.
Maar KWPN heeft al stallion.com waar alle KWPN hengsten op te vinden zijn. Uitgebreide afstammingsinfo is te vinden op paardenfokken.nl.
Meer info van Duitse hengsten zou leuk zijn, maar die hebben niet zoveel gegevens zoals afstammelingenrapporten dus wat moet je dan op zo'n site zetten? Meestal heeft de hengstenhouders wel foto's, filmpjes en kan je verder beter in het echt gaan kijken.

wesleyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 11:20

Beste Janne 19,

Het doel van het concept is om ook verschillende stamboeken er in voor te laten komen dus niet alleen KWPN. Verder kan je bij die website niet echt terug vinden wat het karakter is en dergelijken.

Verder verwijs je naar 2 site's en zeg je ook internationale interesse te hebben. De bedoeling wordt dat het op 1 website terug te vinden is en dat je niet steeds op onderzoek uit moet.

gr,

Wesley

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:30

Karakter wordt meegenomen in het verrichtingonderzoek en het rapport daarvan staat op de site, inclusief stalgedrag en rijdbaarheid.
Afstammingsinfo is van alle hengsten en sportpaarden terug te vinden op paardenfokken.nl, niet alleen van KWPN. Op stallion.com staan de afstamminggegevens ook wel, maar op paardenfokken.nl kan je de hele familie bekijken. Zo uitgebreid zal je site niet worden denk ik. Het is voor een fokker niet alleen interessant wat voor vaders op papier staan, maar ook sportprestaties in de moederlijn wil je opzoeken, en dat gaat op paardenfokken inmiddels heel aardig.

Aangezien de Duitse stamboeken geen systeem kennen met nakomelingenrapporten e.d., vraag ik me af wat voor info je op de site zou willen zetten die niet op de site van de betreffende hengstenhouder te vinden is.

Wat ook nog een punt is, verkrijgbaarheid. Je kan wel een site maken met alle stamboeken en dekhengsten, maar het sperma daadwerkelijk bij je merrie krijgen is punt 2.

Nogmaals, leuk idee, maar wat voor info komt er op wat nu niet te vinden is?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:30

Probleem is dat de KWPN fokkers, en dat is de meerderheid, totaal niet geinteresseerd zijn in sites met verschillende rassen.
Leer van de Paardenkrant die na onderzoek de informatie over de rassen afzonderlijk gescheiden heeft.
Wellicht eerst je doelgroep onderzoeken

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:35

Ik zou toch wel zeer geinteresseerd zijn in een site waar ook andere stamboeken op te vinden zijn. Ik moet me suf zoeken nu op tientallen websites. Ik vind het juist jammer dat er alleen dit soort sites voor KWPN-ers zijn. En ik denk dat er meerdere niet KWPN-fokkers geinteresseerd zouden zijn.

Ik ben tevens hengstenhouder, wil best meewerken aan een apart onderzoek. Via neonlight@bokt.nl ben ik te bereiken.

wesleyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 11:39

Karakter wordt meegenomen in het verrichtingonderzoek en het rapport daarvan staat op de site, inclusief stalgedrag en rijdbaarheid.
Afstammingsinfo is van alle hengsten en sportpaarden terug te vinden op paardenfokken.nl, niet alleen van KWPN. Op stallion.com staan de afstamminggegevens ook wel, maar op paardenfokken.nl kan je de hele familie bekijken. Zo uitgebreid zal je site niet worden denk ik. Het is voor een fokker niet alleen interessant wat voor vaders op papier staan, maar ook sportprestaties in de moederlijn wil je opzoeken, en dat gaat op paardenfokken inmiddels heel aardig.

Aangezien de Duitse stamboeken geen systeem kennen met nakomelingenrapporten e.d., vraag ik me af wat voor info je op de site zou willen zetten die niet op de site van de betreffende hengstenhouder te vinden is.
[***] schreef:
Wat ook nog een punt is, verkrijgbaarheid. Je kan wel een site maken met alle stamboeken en dekhengsten, maar het sperma daadwerkelijk bij je merrie krijgen is punt 2.

Beste Janne, dit zijn dingen die ik dus ook deels uit mijn onderzoek wil halen. Ik zit namelijk nog niet zo lang in de paardensport en heb geen kennis van alles, er zullen dan ook een hoop dingen zijn zoals bovenstaande waar ik geen rekening mee houdt. Verder wil ik niet alleen het karakter presenteren van de hengst maar ook van de nakomelingen.

Verder heb ik als doel om de vindbaarheid te vergroten en voor hengstenhouders (met name de kleinere) hun hengsten makkelijker onder de aandacht te brengen.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 11:56

wesleyd schreef:
Verder wil ik niet alleen het karakter presenteren van de hengst maar ook van de nakomelingen.

Verder heb ik als doel om de vindbaarheid te vergroten en voor hengstenhouders (met name de kleinere) hun hengsten makkelijker onder de aandacht te brengen.

Het punt van janne is dat de informatie over de nakomelingen niet altijd gecentraliseerd te verkrijgen is (zoals bij het KWPN). Als je die informatie dan toch wil toevoegen, dan zul je zelf een heel aantal paarden moeten gaan bekijken of steunen op info uit derde hand (lezen op bokt, informeren bij mensen die keuringen volgen in duitsland ed.) en daar kruipt heel veel tijd in. Het is natuurlijk een nobel doel om alle info te willen centraliseren, maar voor het KWPN is er door het bestaan van de voornoemde sites volgens mij niet zoveel toegevoegde waarde.

wesleyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 12:04

Begrijp ik allemaal, alleen draait de hele wereld natuurlijk niet alleen om het KWPN er zijn bijvoorbeeld ook duitse stamboeken die goed scoren. het draait uiteindelijk niet allemaal om alleen nederland en het kwpn.

Verder is het idee om alles op 1 pagina terug te brengen ipv steeds diverse sites te bekijken en weer te vergelijken. (wat sommige mensen erg irritant vinden en sommige uiteraard niet en mijn idee deels nutteloos vinden)

wesleyd

Re: [ENQ] Onderzoek hengsten overzicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-09 12:13

Begrijp alleen mijn antwoorden niet verkeerd. Ik doe dit onderzoek om erachter te komen hoe mensen er tegenover staan. en ben dus ook erg blij met jullie reacties want hiermee weet ik ook weer dat ik moet kijken naar dingen om het interessanter te maken. op of aanmerkingen hoor ik graag en kritiek kan ook geen kwaad zo leer ik uiteindelijk meer en kan ik het voor meer mensen interessanter maken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 13:36

Zou intressant kunnen zijn om de Duitse warmbloed hengsten in kaart te brengen met info in het nederlands.

wesleyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 09:36

Super bedankt voor alle reacties die zijn ingevuld en enquetes die tot nu toe al zijn ingevuld!