Vandaag de nieuwe forester op de mat gekregen. Vol goede moed weer tussen de hengsten zitten kijken of er nog wat leuks tussen zat.
Nou kwam ik terecht bij Sweet Forest Wizard, deze hengst trekt me al een paar jaar. Alleen nu las ik bij stamboekopname's dat het een F-register hengst is, dit terwijl dat niet uit de dekadvertentie naar voren komt.
Sinds wanneer is Wizard een F hengst en waaraan heeft hij dit te danken? Heb dit gedeelte nl gemist.
Verder zijn andere leuke hensten voor m'n pony ook welkom. Moet een grote maat wezen. Pony heeft als afstamming: Youny Winsome's Adrian X Klootwijkhoeve's Walter
Gem
Geplaatst: 13-03-09 16:03
De eigenaresse van Wizard (boktnaam Ponymens) zit hier ook vaak in deze rubriek, dus je kunt het haar zelf vragen .
Sweet Forest Wizzard is nooit in Nederland goedgekeurd, volgens mij hebben ze hem ook nooit in Nederland voorgesteld. Hij is wel destijds in Engeland goedgekeurd, bij het moederstamboek, en daar heeft hij een levenslange licentie gekregen. Er werd een papier uitgegeven vanuit het engelse stamboek en in Nederland werd dat omgezet naar een importpapier. Door een verandering in wetgeving moesten echter de veulens geregistreerd worden in land van herkomst, en dat werd lastig. Als oplossing voor dit probleem is toen het F-register in Nederland gekomen. Nu is de wetgeving weer veranderd. Sabrina heeft echter geen zin om het allemaal weer te veranderen dus laat ze het gewoon zo, als F-register hengst. Haar klanten hebben er geen moeite mee dat hij een F-register hengst is, en bovendien blijft de hengst hetzelfde, of het nu een F-register hengst is of een gewone goedgekeurde hengst.
Mijn pony komt ook van ponymens vandaan & is ook van sweet forest wizard. Ook ik heb hem een aantal keer in het echt gezien, hij heeft zowieso een super karakter. En wat ik weet, naar de 2 pony's waar wij zijn wezen kijken bij ponymens die allebei van wizard waren, hebben ze allebei een super karakter, nette gangen & een hele mooie bouw + koppie !