Equipage; wie heeft 'm?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kytha

Equipage; wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 20:48

Ik heb een merrie welke over 10 weken moet veulenen, hoewel ik haar eerder verwacht,
en nu heb ik vorig jaar een halsteralarm aangeschaft, de zogenaamde Equipage.
Nu heb ik 'm wegens omstandigheden vorig jaar niet gebruikt (paard verkocht). Nu alles uit de doos gehaald, met de handleiding, die is engelstalig en ik snap er werkelijkwaar de ballen niet van }:0 :(

Nu is die gehele website http://www.veulenalarm.nl gewoon compleet foetsie en is er niemand die ik kan mailen/bellen etc om uitleg. Het zijn zoveel kastjes en dingetjes, dat de moed me compleet in de schoenen zakt (en daarnaast niet bepaald een talenknobbel aanwezig hier ;) )

Is er iemand die hem gebruikt? en me in jip en janneke taal de belangrijkste dingen duidelijk kan maken
Zou me ontzettend helpen.
Ik ben in 2007 merrie en veulen verloren tijdens de bevalling en heb dat ding juist aangeschaft om dit soort dingen te voorkomen... en nu krijg ik dus compleet de stress omdat het maar niet wil lukken ;(

clau

Re: Equipage; wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:35

Je hebt PB

Nicole288

Re: Equipage; wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:42

Ik zie dat je al pb hebt, neem aan dat clau je het al uitgelegd heeft +:)+

Ik wil wel nog even zeggen dat je bij het testen van het bereik het zendertje (dat onder het halster gaat) niet op handhoogte moet houden, dus niet zelf rechtop blijven staan, maar echt op de grond houden zoals wanneer de merrie ligt.
Ervaring leert dat je op de grond minder ver bereik hebt, dus goed uittesten door het kastje op zijn kant op de grond te houden op verschillende plaatsen in de stal/wei.