ik heb misschien een rare of ingewikkelde vraag. ik heb afgelopen dinsdag een holsteiner merrie gekocht, ( wordt in mei 3 ) nu heb ik ff haar papieren goed door zitten pluizen en zijn me een paar dingen opgevallen. de vader van mijn merrie is Aljano, nu staat er onder zijn naam geboortedatum 1998, nu heb ik deze hengst op internet nagezocht, en daar staat bij dat deze hengst uit 1996 komt. ook bij de vader van de vader, en de moeder van de vader kloppen de data's niet (zit ook 2 jaar verschil in) ook van haar moeders kant lopen de data's 2 jaar voor. Nu is mijn vraag, zou er met het papier geknoeid zijn of kan het zo een foutje wezen? Mijn andere vraag is, het is dus een duitse merrie en ze heeft een levensnummer, ze zeggen dat de laatste 2 cijfers het geboortejaar aangeven van het paard, zou dit wel het juiste nummer wezen of moet ik nu bang zijn dat dat nummer ook niet klopt? ze heeft wel een brandmerk en die komt wel gewoon overeen met het nummer en teken dat op haar papieren staan. ik hoop dat jullie wat info voor me hebben. groetjes debbie
Peterina
Geplaatst: 10-03-09 02:05
Ik weet het niet zeker maar zou het iets met ... geboren 1996, gekeurd 1998 ... te maken hebben? In geval van merrie ... stamboek opname Hoofd Register?
Een simpel mailtje naar de Stamboek zou meer informatie opleveren.