Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Saffier schreef:Hey,
Mansolein; Ik kan je eventueel het email adress van mijn trainer geven als je wilt? Duurt alleen vaak wel even voor hij antwoord. Daar jou Frans waarschijnlijk beter is dan het mijne om dit uit te leggen....
X__Trees schreef:Haa, wil het nu lukken dat ik net met dezelfde vraag zit.
Deze zomer in Frankrijk hebben ze het me het uitgelegd. Een van de merrie's had een BSO van 18; Wat al een hele hoge waarde is. Wat ik eruit begrepen heb is dat ze punten kregen op afstamming (prestaties moeder, zussen,...) en eigen prestaties. Maar snap de preciese werking ken ik niet. Dus zou ook graag wat meer info willen
Edit: Weet iemand waaroor TAS staat?
, zelfs in email.... Ook heeft hij wat paarden staan van een nederlander, die begrijpt hij ook.monnes schreef:Nog een franse fokster hier, ik ben ook benieuwd hoe het precies zit. Tot nu toe heb ik alleen met KWPN-ers gefokt in Frankrijk, maar wellicht gaat dat veranderen. Dus meer info is welkom.
Saffier schreef:Ik vind de HN dus ook zwaar kl*te.....
(Sorry ff offtopic, maar moet mijn frustratie kwijt)
Twee jaar terug hebben wij de papieren van de paarden naar het HN opgestuurd, voor het numero de sire.
Van alle paarden alle papieren terug gekregen, behalve van Aquarina.
Op Aqua haar papier stond namelijk geboren in Frankrijk. De HN wou perse dat wij een Frans papier zouden krijgen. Paard had al een KWPN reg A papier. Dus dit wilden wij niet.
HN heeft een brief aan het KWPN gestuurd dat het KWPN het paard moest annuleren uit het bestand, zodat wij een papier van het HN zouden krijgen (reg b). KWPN heeft dit uiteraard niet gedaan. Inmiddels is het paard een jaar dood, en heeft de HN nog steeds het papier.....
Saffier schreef:Ja.... En vriendlief (DA) wist mij dus te vertellen dat elk paard dat in Frankrijk staat verplicht is een numero de sire te hebben....
Alleen heb ik geen zin meer om mijn papieren tijden kwijt te zijn of zelfs niet terug te krijgen...
) geweest, verklaring voor de afkortingen gevonden: http://www.aeccp-cheval.net/ELEVAGE/not ... icheHN.pdfMarChak schreef:Hoi, even aan het sherlocken (of was het inspekteur Clouseau) geweest, verklaring voor de afkortingen gevonden: http://www.aeccp-cheval.net/ELEVAGE/not ... icheHN.pdf
Met de volgende link in het nederlands vertaald via google (dus een beetje fantasie gebruiken hier en daar), helaas vallen in die versie de tabellen weg maar als je zowel fr als nl uitprint kun je het naast elkaar leggen:
http://translate.google.com/translate?p ... ry_state0=
Misschien hebben jullie hier wat aan?
Saffier schreef:Net mijn trainer aan de lijn gehad. BSO wordt berekend naar prestaties van vader, moeder, broers en zussen.
ISO wordt elk jaar berekend na het wedstrijd seizoen, en gaat dus over de wedstrijden die het paard gelopen heeft.
De waardes heb ik het niet over gehad. Maar ik ga volgende week naa m toe, dus dan kan ik het nog wel vragen...
monnes schreef:Jaaaa, bekend verhaal, speelt nu ook bij onze 2 veulens. Ik heb net alles retour gevraagd, officieel en aangetekend, ben benieuwd, maar het voorspelt allemaal niet veel goeds, helaas. Het KWPN is ermee bezig om iets teweeg te brengen in Frankrijk, maar of La Douce France daar klaar voor is... Overigens het Register B schijnt nu niet meer te bestaan is mij verteld. Maar of dat er echt toe doet...