Wintec 500 dressuur voor NRPS?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Wintec 500 dressuur voor NRPS?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-09 19:00

Hallo

We (eigenaresse en ik van m'n vz-paardje) zijn opzoek naar een nieuw zadel. Nu wil ze graag een niet te duur zadel omdat ze al 21 word, behoorlijke leeftijd al dus ;) Nu had ze zelf in gedachten om een wintec 500 dressuur te kopen. Maar hoe ligt dit op zo'n smal paard (want vaak worden deze zadels gebruikt voor haflingers e.d.) En hoe is bijvoorbeeld het zadel zelf? Gaat het lang mee, is er veel verschil met een gewoon leren zadel?
Ze hoorde van de fysiotherapeut dat ze een boomloze kon proberen, maar hier is ze zelf niet zo kapot van, aangezien we er alleen dressuur mee rijden, en boomloos is toch ineens een mega-overgand qua zitten of heb ik dat fout?

Alvast bedankt ;)

Lenneke_

Re: Wintec 500 dressuur voor NRPS?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:38

Of het wat is voor jullie paard kom je maar op één manier te weten, laten passen door een goede zadelmaker. Wintec is verder prima, lekker makkelijk in onderhoud en gewoon goede zadels, goedkoop door het gebruikte materiaal.

paardfysio

Re: Wintec 500 dressuur voor NRPS?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-09 14:58

zelf ben ik niet zo voor het boomloze, omdat je de druk verdeeld wil hebben over de rug van het paard.
wintec op een arabier schijnt meestal ook niet te werken kwa ribvorm, maar ik denk dat je het beste een goede zadelmaker kan bellen die met verschilllende mogleijkheden kan komen passen.

ps geef van te voren aan hoeveel je wil uitgeven, kunnen ze er rekening mee houden.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-09 18:16

Wat is nou een goed kunststof zadel wat "meestal" wel goed valt bij deze paarden? Ieder paard verschilt natuurlijk dat weet ik, maar even ter indicatie...