Ik weet nog niet of ik Iso dit jaar verleasd krijg en ben me dus een beetje aan het orienteren voor een hengst. Maar ik zie ondertussen door de bomen het bos niet meer, er zijn er zoveel
Info Iso,
Volle naam: Isonic Royal Lee
Vader: Luss Reddynic
Moeder: Mercy Me Royal Lee
Link voor volle pedigree
Foto's zijn te vinden in mijn profiel, daar staat ook de link naar haar album met meer foto's.
Iso is dus reining/cutting gefokt. ongeveer 1.53 m. groot, redelijk breed kwa bouw (ze wordt niet gereden en dus niet zo breed als ze als normaal gereden paard zou zijn). Ze geeft dit wel door aan haar kinderen (2 daarvan staan ook nog in mijn profiel). Dr achterhand heb ik weinig op aan te merken, kwa hals zou ik zelf graag iets meer lengte zien. Schoft/schouderpartij vind ik persoonlijk goed. Kwa been zou ik graag iets meer hebben (is mijn afwijking ik zie graag been onder een paard, ipv de iele sprieten die je nu vaak onder de QH ziet
) Ze kan goed een hengst hebben die veel body heeft. Iso is redelijk sensibel, wil graag werken al mag ze niet meer, en is altijd in voor een geintje of werkje. Ze is vrij dominant en geeft dat ook door aan haar kinderen
Er zijn van Iso nu 6 nakomelingen, 5 daarvan zijn in mijn bezit geweest (1 heb ik dus nooit persoonlijk gezien).
3 zijn volle broer en zussen (2 merries en 1 ruin) Vader Hickies Best Bet (Docs Cinch Bet) die 3 hebben veel beweging, zijn snel, handig en slim erg slim
Soms zijn ze een beetje LEO
(lomp en onbehouwen
) 1 is er van Peppolena Colonel (Brooks Peppy O Lena) die hengst is onbekend omdat hij op 3 jarige leeftijd al is overleden. Deze nakomeling is gelatener, heeft van paps en opa meer beenwerk meegekregen en is ongelovelijk cool. Kan ook goed bewegen en is ook erg slim.
nr 5 heb ik dus nooit gezien. Nr 6 (staat nog in mijn profiel, Felix) is van Mr Tidy Top (Topsail Cody). Is net als de eerste 3 ongelovelijk lenig, snel, kan een verschrikkelijk potje lopen. Hij is vreselijk slim maar sensibeler als de eerste 3.
Ik ben zelf niet zo into linebreeding
Dus een Reminic zoon of kleinzoon wordt em zo wie zo niet. Maar goed need input, waarmee zouden jullie zon merrie dekken?? Mag reiningkant (heeft ook iets voorkeur) maar een lekkere Cutter vind ik ook niet te versmaden
Het veulen zal helaas verkocht moeten worden, dus een hele onbekende hengst heeft een nadeel.
als je voor een apart veulen gaat.
En verder enorm lief.
maar aangezien je het hebt over stevig beenwerk, waarom dan niet gaan voor een Paint? Met name de tobianolijnen hebben vaak wat steviger beenwerk. Waarom dan niet meteen gaan voor een bewezen homozygoot tobiano zodat je ook nog kleurgarantie hebt?