Ik vraag me af; waneer mogen de paarden bij jullie weer lekker 24/7 op de wei nadat ze de winter s'nachts op stal hebben gestaan? Mijn merrie is drachtig, over 5 weken ongeveer aan de telling, staat zonder deken overdag lekker buiten. S'nachts heeft ze afgelopen winter voor mijn gemak op stal gestaan. (ik heb mijn weide niet heel vlak bij huis) Ik wil mijn merrie net als vorig jaar weer in de (grote) paddock voor mijn huis laten veulenen, maar weet eigenlijk niet goed of ze al wel naar buiten mag s'nachts. Vorig jaar had ze de hele winter buiten gestaan. Vind ze trouwens erg fijn.
Ben benieuwd hoe jullie dat doen in een soortgelijke situatie!
Dat hangt af van het weer en hoe droog het land is. Ik heb ze in februari al wel eens 24/7 buitengehad na stalseizoen, maar 3 jaar geleden had ik ze in mei nog binnen! Vorig jaar half april buiten, toen was mei/april heel droog.
Mpepers
Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-09 17:25
Hier is de paddock, en ook het land mooi droog. Ik zou dr natuurlijk bij ernstige aanhoudende regen wel binnen kunnen zetten natuurlijk... Of is dat raar beredeneerd??
Wij hebben ze sinds dit weekend ook 's nachts buiten staan.. maar mocht het nu nog heel erg slecht worden kunnen we ze nog altijd binnen halen voor de nacht..
Bij ons staan ze altijd 24/7 buiten. Behalve met die ontzettende vrieskou van de winter. Toen zijn ze s'nachts wel naar binnen gegaan. Dat was een weekje ofzo. Daarna weer naar buiten 24/7.
Wij hebben er 6 die het hele jaar al 24/7 buiten hebben gelopen. 3 die 's nachts op stal staan. Zodra het 's nachts niet meer vriest wil ik twee van die ook weer 24/7 naar buiten. Dan komt er weer een binnen voor de nacht. Heb er namelijk 2 drachtig, en die gaan dan pas weer 24/7 buiten als het veulen er is.