Noem een veelgebruikte hengst die je niets vind

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:00

ja samsam, met een ruin kun je niet fokken, moest m'n ruintje een merrie zijn (ramiro x pion) Clown

k'zou niet weten voor welke hengst ik zou kiezen?

je denkt mss, meer springgericht gefokt, nou die ramiro's kunnen bewegen hoor!

en een extra galop zit er zeker op!

Haha! en dat die pionnen lastig zijn,... niet veel van gemerkt, m'n eerste paard, een halfzus van junior stv was véél lastiger }>

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 11:02

Desiree,
ook al is Ramiro een stempelhengst, het is toch mogelijk dat mensen hem en zijn nakomelingen niet graag zien?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:08

Sjuimpje schreef:
Desiree,
ook al is Ramiro een stempelhengst, het is toch mogelijk dat mensen hem en zijn nakomelingen niet graag zien?

Alles is mogelijk maar bij Ramiro kan ik me dat niet voorstellen. Ik heb namelijk nog niet eerder mensen gehoord die zich over dat paard negatief uitlaten. Ramiro zie je opduiken bij dressuurpaarden en springers, en ik hoor mensen nooit klagen dat hij lastige karakters zou vererven. Ik hoor gewoon geen negatieve dingen over hem. Ben jij ze anders al tegengekomen?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:11

Ja hoor onderstaande is in eerdere topics al over ramiro (afstammelingen geschreven)

een te lange hals, en te strak in de lendenen
met zo`n gruwelijke kaak erin

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:16

wat bedoel je met een gruwelijke kaak, samsam?

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:19

Even goed lezen kattebeest, ik ben een ramiro-fan, maar er zijn DOOR ANDEREN al wel negatieve dingen over hem geschreven (wat desiree zich niet kan voorstellen) oa die kaak dus!

Dees

Berichten: 18923
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:20

Hoe kan een hengst nou een 'te lange hals' hebben...?
Ik is in de war. Dàt is nou net bijzonder mooi, vind ik dan....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:28

Laat ik nu net verschillende erg leuke en vriendelijke burggraafs kennen

Zelf ben ik geen fan van Uniform en Variant.
De meeste nakemelingen hebben geen fijn karakter en moet je stevig in j schoenen staan om ze eindelijk voor je te winnen.
Tenminste mijn persoonlijke ervaring ervan.
En toen ik de kruising van die 2 onder het zadel kreeg ben ik helemaal afgeknapt Lachen

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:31

check je even m'n profiel, kawa? der staat iets in over m'n eerste paard: een halfzus van JUNIOR STV (uniform x variant)

wat is jouw ervaring met deze afstammingen?
qua uiterlijk en karakter?

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:32

Zo ik heb echt twee paarden met afstammingen waar maar weinig mensen van gecharmeerd zijn.....FerroxRexMagnaxHeidelberg en een UniformxVariantxDucdeNormandie..... Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:36

Dees"]
Hoe kan een hengst nou een 'te lange hals' hebben...?
Ik is in de war. Dàt is nou net bijzonder mooi, vind ik dan....
[/quote]
JA! staat sierlijk! ben ik helemaal mee eens.

En wat is er dan mis met die kaak van Ramiro? ben nog niet op de hoogte.................

[quote="UniferB schreef:
Zo ik heb echt twee paarden met afstammingen waar maar weinig mensen van gecharmeerd zijn.....FerroxRexMagnaxHeidelberg en een UniformxVariantxDucdeNormandie..... Haha!

Het is waar wat je zegt, van deze afstammingen zouden veel mensen gruwen als ik hoor wat ze over die hengsten zeggen. Ferro gaat nog (als de Ulft in hem niet te veel de kop op steekt) maar ik las in de topic van Rex magna hieronder dat hij OOK al geen gemakkelijke karakters gaf.

Uniform is ook niet de gemakkelijkste, ik hoor veel negatieve dingen hier over hem in de regio.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 13-03-03 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 11:37

Ik denk dat er op een zware kaak gedoeld werd?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:39

Sjuimpje schreef:
Ik denk dat er op een zware kaak gedoeld werd?

wat is zwaar? Ik vind veel kaak juist mooi. Niet te zwaar natuurlijk want dan wordt het paard minder nageeflijk op die plek omdat er minder ruimte zit boven de kaak bij de kaakspieren.

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:41

Samsam schreef:
Even goed lezen kattebeest, ik ben een ramiro-fan, maar er zijn DOOR ANDEREN al wel negatieve dingen over hem geschreven (wat desiree zich niet kan voorstellen) oa die kaak dus!


ok, maar ik neem dan wel aan, dat jij weet wat ze dermee bedoelen, met een gruwelijke kaak?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-03 11:43

Kan wel mooi zijn, maar een zware kaak is nou niet echt functioneel...

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:48

UniferB"]
schreef:
Zo ik heb echt twee paarden met afstammingen waar maar weinig mensen van gecharmeerd zijn.....FerroxRexMagnaxHeidelberg en een UniformxVariantxDucdeNormandie..... Haha!

Het is waar wat je zegt, van deze afstammingen zouden veel mensen gruwen als ik hoor wat ze over die hengsten zeggen. Ferro gaat nog (als de Ulft in hem niet te veel de kop op steekt) maar ik las in de topic van Rex magna hieronder dat hij OOK al geen gemakkelijke karakters gaf.

Uniform is ook niet de gemakkelijkste, ik hoor veel negatieve dingen hier over hem in de regio.
[/quote]

Je zou ze zo de deur uit doen als je dit allemaal leest Haha! En toch zou ik zo weer een Uniform of Ferro kopen.

Ik val dus niet op een Jazz en eerlijk gezegt ook niet op een CrackC

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:50

Nee Kattebeest, ik herken dat van de kaak niet zo, onderstaande quotes komen uit het topic: Veel dressuurpaarden van G. Ramiro Z.

Wouter24"]
Nourejev x Ramiro

gruwelijke inteelt op Ramiro, heeft ie niet een te lange hals, en te strak in de lendenen??
[/quote]

[quote="Wouter24 schreef:
met zo`n gruwelijke kaak erin? Knipoog

caro_vt

Berichten: 3605
Geregistreerd: 02-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:52

geen foto van je uniform x variant x duc de normandie?
wat is jouw ervaring qua karakter, uiterlijk?

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:53

Ik las dat de 3 jarige kampioensmerries een van Jazz gedekt door Krack en een van Krack gedekt door Sir (of omgekeerd) die mensen moeten toch wel een prijs krijgen als de meest trentgevoelige fokkers

Dees

Berichten: 18923
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 11:57

Nou Krack C is idd mode, maar dat vind ik wel een hele beste...
Ben benieuwd of die wat meevalt met het karakter in de nafok.... Flemminghs zijn toch wel redelijk normaal...

Jazz is kwa karakter niet bepaald een meevaller. Maar kwa type vind ik het nog steeds wel een hele beste. Het karakter zal me wel weerhouden hem ooit te gebruiken op mijn Balzlfug-merrie, ik wil graag gezond wat ouder worden...

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:47

Wat voor karakters vererft Ulft dan?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:49

Variant ben ik ook niet echt dol op nee. Heb een tijdje een gereden, maar er was niks mee te beginnen, nu kan de eigenaresse er pas weer wat mee (ze kan een B proef rijden)..
Paard laat niks los in het lichaam en wil niet draven!! Ze kan ook niet lekker draven..
Erg jammer is het, want het is verder een leuk dier om te zien!!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:51

chantal1 schreef:
Wat voor karakters vererft Ulft dan?


Heb ook nog een tijd en ulft gereden, een merrie was erg eenkennig en moest met veel respect behandeld worden.. als haar iets niet aanstond was ze meteen gepikeerd!!
Verder had ze ook slecht beenwerk, veel kreupel en had hoefkatrol, ze is dus helaas ingeslapen!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 12:51

chantal1 schreef:
Wat voor karakters vererft Ulft dan?

schatjes! Haha!

Overigens, mijn instructrice heeft uit haar Pele x naturel merrie een Ulft gefokt en dat schijnt een heel moeilijk beest te zijn. Maar zij kan heel goed rijden en ze rijdt er nu toch op hoog niveau mee. Dat paard kan trouwens wel heel apart lopen, dat heb ik zelf wel gezien.

Verder hoor ik gewoon van mensen dat nakomelingen van Ulft helemaal niet prettig zijn om te rijden, niet cooperatief, moeilijk. En die opmerkingen hoor ik ook van mensen die op bloedpaarden rijden die doorgaans bekend staan als extra moeilijk (omdat ze zo gevoelig zijn).

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-03 13:10

Ik zeg ook niet dat het een verkeerd beestje was, absoluut niet, voor mij niet altans, een vriendin van mij is er mee gestopt omdat zij er niet mee overweg kon..
Het was echt een super lief paard!!