mijn merrie is bevrucht de 19de april 2008, ze was al meteen redelijk dik, en staat nu werkelijk op ontploffen!
Men heeft mij nooit een echte "datum" gemeld waarop ze zou bevallen, maar ik veronderstel dan 19 maart?
Haar uier is al gevuld, er hangen nog wel geen druppeltjes aan ofzo... Verder lijkt ze amper nog vooruit te kunnen
, ze is echt super dik! Mijn vraag: wanneer zou ze kunnen bevallen? Zou het niet vroeger kunnen zijn? Ze is echt super vruchtbaar, en heeft al meerdere veulens gehad, alleen niet bij mij...
Ik heb al een deel van haar weide (met inloopstalletje) afgezet, want het ligt naast een waterloopje, zodat het veulen daar al niet in kan sukkelen, moest het onverwacht geboren worden.
Er komt ook nog electriciteit op die afzetting, dus dan komt het hopelijk ook niet meer te dicht daarbij in de buurt. Zou dat genoeg zijn?
Verder zou de staleigenaar, als haar uier begon te "lekken", haar wel in de grootste stal zetten, en af en toe eens gaan kijken... Ze zou volgens hem na de bevalling ook een weekje daarin moeten blijven staan met haar veulen, zonder buiten te komen...? (omdat het zo koud nog kan zijn). Na een week gaan ze dan beide terug op het weitje met de inloopstal, die 's nachts wel dicht wordt gedaan, zodat ze 's nachts niet buiten kunnnen.
Wat denken jullie hiervan? Zit ik ergens radicaal verkeerd? Ik wil gewoon niets over het hoofd zien ofzo...
!