[H][KWPN] voor een Gribaldi x JetSet-D x Ulft

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustinlover

[H][KWPN] voor een Gribaldi x JetSet-D x Ulft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 00:26

Ik heb net een 5 jarige merrie gekocht van Gribaldi x JetSet-D x Ulft. Zij is geboren met 1 oog maar dit zit verder niet in de merrie lijnen. Ik zou graag verschillende keuzes willen hebben:

Hengsten tot €500(voor te proberen of ze het oog doorfokt) en de hengsten tot €1000,- voor eventueel volgend jaar of misschien al dit jaar als we de gok aandurven.

Informatie over de merrie:

Afstamming: Gribaldi x Jet Set-D x Ulft
Hoogte: 1.72

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wat de hengst door moet geven:
- Iets chiquer (is nogal grof)
- Een goede gallopade
- Liever geen schimmel

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 01:17

Tot 500??..

Nou daar ga ik weer. Alexandro. Waarom mooie bovenlijn(wel wat strak in de lendenen) goede Galopade en het beste wat je rond die prijs kan krijgen (hij is 650 euro)

Ik zou het prijsaspect laten vallen eerlijk gezegd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:11

Ik zou er overigens vanwege het oog NIET mee fokken. Het kan ook recessief doorfokken. Dan lijkt het of haar veulen het niet heeft maar dan kan haar veulen het misschien krijgen.

Dustinlover

Re: [H][KWPN] voor een Gribaldi x JetSet-D x Ulft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 10:23

@ Natasja: dit is waarschijnlijk gewoon een ongelukje geweest omdat het verder niet in de lijnen zit. We willen dus misschien gewoon gaan kijken wat het doet en vandaar dus de prijs ;)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:27

Ik zou er ook niet scheutig op zijn om te fokken met een merrie met 1 oog,maar ik neem aan dat je weet wat je doet.

Als je het echt onder de 500€ wil houden moet je misschien meer naar de buitenlandse hengsten gaan kijken.
In duitsland bij verschillende landgestueten stellen ze jonge,en dikwijls ook al iets oudere hengsten ter dekking aan democratische prijzen.Dikwijls fijne,goedgefokte hengsten!
Ook op www.kempke-hof.de vind je verschillende hengsten vanaf 350€.

Als je natuurlijk de extra kosten voor verzending,een keer gaan bekijken van de hengsten(verbruik auto) erbij rekent weet ik niet of je werkelijk zoveel goedkoper af bent.

Rhea

Re: [H][KWPN] voor een Gribaldi x JetSet-D x Ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:17