Wat voor een camera in de stal?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Barvrouwke

Wat voor een camera in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 15:31

Ik wil dit jaar toch graag een camera in de stal hangen, zodat ik niet weeer de bevalling mis.
Draadloos is denk ik het makkelijkste. Want 50 meter draad uitrollen zal ook niet gratis zijn.
Het enige probleem wat ik heb is dat de "zender" door een geisoleerde(R-waarde 3) schuurmuur heen moet, mij was verteld, dat ik dat vergeten kon, omdat de straling daar niet doorheen kon. Of valt dat
allemaal reuze mee? Iemand tips voor een goedkope camera evt. met nachtvisie? Anders moet er maar
een lamp aanblijven.

Alvast bedankt.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 15:44

wij hebben in stal infrarood camera s, die we overal en altijd op internet live kunnen volgen! als we willen opnemen kan dat ook..
omdat jij wat goedkoper wil is dit misschien niet de beste oplossing, je kan eens bij bijv. media markt kijken voor een bewakings camera waarbij je het tv tje naast je bed zet en de camera in de stal hangen.. moet lukken toch?

Barvrouwke

Re: Wat voor een camera in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:03

Via internet is inderdaad niet nodig, aangezien ik de paarden aan huis heb. Maar komt de straling van dat ding door de schuur heen?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 22:20

ja bij mij staan ze ook aan huis;) eerggg handig hoor ! haha maar moet je even navragen als je zo n camera gaat kopen, ik heb er vorrig jaar een cameratje met tv bij gehad en dat lukte goed, nou is mijn muur iets dunner;) haha maar technischer als dit ben ik niet :P

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 14:20

ik zou zeggen zoek eens op bewakingscamera's (doen wij nu ook) via google genoeg aanbieders en anders even belle met de verkopers die kunnen je denk ik daar het meeste over vertellen

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 23:36

Wij hebben een draadloze camera die nog wel eens kuren heeft, vanwege een paar muurtjes. Volgens de info heeft hij ruim voldoende bereik, maar dat zeiden ze van onze telefoon ook, en die doet het al helemaal niet op stal!

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 01:54

Bij mij moet hij ook door een muur heen en met draadloze camera's lukt het hier niet dus toen toch maar 1 met draad. (60 meter) en deze werkt uitstekend.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 02:04

Als er toch al een topic is post ik hier ook meteen even mijn suggestie.
Ik had namelijk het idee om een webcam in de stal te hangen en dan de laptop in de werkplaats te zetten, daar het beeld via internet naar de pc in huis te sturen, heeft iemand dat al ooit geprobeerd?

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:46

let er trouwens wel op dat met lange kabels er ook kans is dat de kwaliteit van de beelden/geluid erg slecht kan worden, door deze reden kiezen wij waarschijnlijk voor een draadloze

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 12:50

wij hebben onze draadloze camera bij de bouwmarkt (ik geloof praxis) gekocht. Deze moet ook door meerdere muren heen, maar we hebben prima beeld. Incl 2 camera's was het geloof ik 149 euro. we hebben er heel veel plezier van.
Wij hebben wel een klein lampje aan snachts om voldoende licht te hebben.

toptoys

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:39

anneliesdj schreef:
Als er toch al een topic is post ik hier ook meteen even mijn suggestie.
Ik had namelijk het idee om een webcam in de stal te hangen en dan de laptop in de werkplaats te zetten, daar het beeld via internet naar de pc in huis te sturen, heeft iemand dat al ooit geprobeerd?

Ik heb bij één box de laptop staan met een dongle en een cam. Via msn kan ik overal kijken dan. De andere camera gaat met draad naar binnen en daar kan ook overal op inloggen.

Barvrouwke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 21:13

Dank voor jullie reactie's.
Welke merken draadloze camera's hebben jullie die falen? Dan kan ik die vast afstrepen.
@ Mabon, is 60 meter kabel niet een heel duur grapje?

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:35

Ik heb op dit moment 2 camera's. De ene is een Elro, gekocht in de aanbieding bij de Gamma vorig jaar voor nog geen 40 euro. Echt een klein ding van nog geen 2x2 cm. Draadloos en is te kijken via de tv. Wij hebben een kleine tv in de keuken staan waar hij op is aangesloten. Bereik 75 meter en door alle muren en deuren heen haalt hij dit met gemak. Kleur en geluid, 's nachts lampje laten branden, want hij heeft geen nacht-kijker. Sinds begin deze week heb ik een camera overgekocht van iemand die niet voldoende had aan het bereik van 75 meter draadloos. Het is een Flamingo, met een klein scherm wat je overal neer kunt zetten. Nieuwprijs weet ik niet, want ik heb hem overgekocht. Haarscherp zwart-wit beeld, nachtkijker en geluid. Deze camera moet dus een stuk verder beeld uitzenden, maar ook dit gaat prima. Voordeel: ik hoef nu 's nachts mijn bed niet meer uit....

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:02

jamejozie schreef:
let er trouwens wel op dat met lange kabels er ook kans is dat de kwaliteit van de beelden/geluid erg slecht kan worden, door deze reden kiezen wij waarschijnlijk voor een draadloze

Dit vertelden ze mij ook maar ik heb totaal geen kwaliteitsverlies hij is even scherp met 100 meter kabel als met 1 kabel van 20 meter. Omdat hij vanuit een andere stal door 4 muren zou moeten gaan is een draadloze niets voor mij.

Barvrouwke schreef:
Dank voor jullie reactie's.
Welke merken draadloze camera's hebben jullie die falen? Dan kan ik die vast afstrepen.
@ Mabon, is 60 meter kabel niet een heel duur grapje?

De camera, monitor met 1x 20 meter kabel kostte mij toen € 120,=.
Elke 20 meter extra kostte € 15,= omdat ik vanuit elke stal naar huis beeld wilde mocht het nodig zijn zou ik bij de meest afgelegen stal dus 100 meter kabel nodig hebben dus ik heb 4 extra kabels van elk 20 meter gekocht voor € 60,=
Was in het totaal dus € 180,= kwijt, maar dat heeft hij ook al terug verdient.

Ook als er een paard koliek heeft wordt de camera er opgehangen als het dan weer mis mocht gaan kunnen we direkt ingrijpen. De camera zou nachtzicht hebben maar dit is echt nihil dus wij laten 1 tl buis branden.

Ook hadden we een drachtige frieze merrie die zodra er iemand naar toeliep opstond en de geboorte ophield. Via de camera hebben de bevalling toen gezien en ook zagen we dat het vlies om het veulen bleef zitten. Mijn broer heeft toen een sprintje naar de stal getrokken om het vlies te open.

Bij de camera zit geluid zowel van de stal uit als via de monitor naar de stal toe. Je kan dus communiseren met de mensen in de stal.

http://www.eijlander.nl/article.php?group=299&id=5647
Ik heb hem ook hier gekocht.
Deze is het ze zijn goedkoper geworden nu € 70,=
camera, monitor zwart/wit beeld en 20 meter kabel.
Er kunnen 2 camera's op de monitor aangesloten worden.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:13

Ik heb zojuist een camera bij de gamma gekocht.Niet de aanbieding,daar vond ik het schermpje te klein van,maar 1 slag groter.Draadloos met een groot beeldscherm erbij.Werkt echt super en gaat mij heel veel onrustige nachten schelen.
Camera draadloos,bereik 70 meter ,beeldscherm en snoer om ook op tv/dvd aan te sluiten voor 159,-

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 17:34

Juin schreef:
wij hebben onze draadloze camera bij de bouwmarkt (ik geloof praxis) gekocht. Deze moet ook door meerdere muren heen, maar we hebben prima beeld. Incl 2 camera's was het geloof ik 149 euro. we hebben er heel veel plezier van.
Wij hebben wel een klein lampje aan snachts om voldoende licht te hebben.

Dat lijkt me geen gekke aankoop, zeker niet als het goed werkt.
Als je een BA huurt zit je met 3 weken ook op dat bedrag.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:56

daar dachten wij ookaan, vandaar dat wij nu waarschijnlijk ook voor een camera gaan met geluid, sluit deze aan op de tv in de slaapkamer, geluid aan en het lijkt mij bij dat het paard wel lawaai gaat maken met bevallen. (ik ben van nature een lichte slaper)
op deze manier hou je er nog wat aan over dan alleen iets te huren, ook prima maarjah het geld is maar een keer uit te geven.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:26

www.wilnic.nl deze verkopen draadloze lange afstands camera's. Wij hebben er 3 van en werken super. Bereik tussen de 500 en 800 meter, kleuren en nachtzicht. Werkt super, echt een aanrader. Prijs 189 euro per set maar dan heb je ook wel een professioneel ding.
Succes ermee.

catalyst1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:58

sophie83: welke camera heb jij dan,ben nog op zoek. Gamma camera werkte toch niet zoals ik gehoopt had.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:30

Sophie83 is dat een draadloze en zo ja door hoeveel muren gaan die heen want mijn stalling ligt achter een andere schuur en daardoor werkt een draadloze hier niet.

Rox04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:37

http://www.wilnic.nl/product_info.php?p ... ch-receive Deze heb ik dus, de lange afstandscamera van Wilnic. Tussen ons huis en de stal waar de camera hangt ligt nog een grote hoge stal van 20x40 met heel veel staal en betonnen muren. Maar daar gaat het gewoon doorheen. In open veld heeft de camera een bereik van zo'n 500 tot 800 meter.
Is echt een aanrader. Ook hele goede service, ik heb hem eens per ongeluk laten vallen, toen heb ik met die man gebeld en heb de camera naar hun terug gestuurd. Zei hebben hem kosteloos gerepareerd en terug gestuurd.

jamejozie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:25