Indoor Maren Kessel - lead rein

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Indoor Maren Kessel - lead rein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-09 14:48

Rubriek 9 Lead Rein nuttigheidstest t/m 8 jaar
Rubr. 10 Lead Rein Gymkhana’s t/m 8 jaar

Wie kan mij iets over deze 2 rubrieken vertellen, wat het inhoud, de activiteiten?
Dan kan ik een beetje inschatten of het al iets voor ons is.

gemske

Re: indoor maren kessel lead rein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 00:21

Hierbij gaat het kind op de pony en loopt er een volwassene (of in ieder geval iemand die de pony onder controle houdt ;) ) mee.

Dan loop je als combinatie een parcoursje (op/afstappen, balkje, slalom).

Volgens mij zijn deze rubrieken echt bedoeld voor de allerkleinsten, dus die net zelf op die pony kunnen zitten ;)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:06

Wat Gemma zegt klopt :j Echt voor de allerkleinste kindjes die wel zelfstandig op hun pony kunnen zitten maar ze nog niet zelf helemaal rond kunnen sturen. Meestal delen ze het in 2 groepen in, want de kinderen tussen 6 en 8 jaar kunnen meestal al wel een beetje rondsturen.
Bij de nuttigheidstest is er een jury die alle onderdelen beoordeeld op hoe het uit gevoerd wordt en of het kind zelf ook actief mee doet (dus niet alleen maar op de pony zit en de begeleider alles laat doen) de begeleider is ervoor om te zorgen dat de pony geen rare dingen gaat doen en meeloopt, maar het is het beste als het kindje zelf ook al wat stuurt en echt actief meedoet.
De gymkhana gaat erom dat je zo snel mogelijk een parcours aflegt. Je doet dit in groepen van 4 pony's meestal. Iedereen heeft een eigen baan en moet bijv. de heenweg in stap om pionnen slalommen en op de terug weg naast de pony lopen (met begeleider). Wie het snelst van de 4 pony's is die krijgt een lintje.

toverpaardje

Re: indoor maren kessel lead rein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 13:39

Oke, dank jullie wel, dan weet ik in elk geval iets meer. David is 5 jaar, maar hij heeft de laatste tijd niet veel meer op vera gezeten, eigenlijk vanwege de winter, in de zomer gaat dat allemaal wat makkelijker, maar zelf sturen zover is hij nog niet..