Een shetje kopen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmanonxxx

Een shetje kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:09

Hoii.

Ik rij bij een Manege, en daar is nu mijn lieveling shet te koop. die wil ik graag kopen, maar het is een hengstje en is 11 jaar. hij komt dan bij mijn oma te staan (daar kom ik elke dag ) . maar bij mijn oma in de wij daarnaast staan merrie's. Mijn ouders zijn bang dat dat niet goed gaat, en willen hem laten casteren, is dat verstandig? en hoeveel kost dat ongeveer ? :o

Groetjes. :D

Anoniem

Re: Een shetje kopen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:15

Castreren is wel verstandig ja anders loopt hij zeker tussen de merries, maar zelfs als ruin is het niet eerlijk om een shet alleen te houden.
Castreren ligt eraan hoe het gedaan wordt, staand, in de wei of in de kliniek en kan verschillen in prijs van 100-600 euro ongeveer.

xxxmanonxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:17

Oke, dat snap ik maar kunnen er 2 ruinen bij elkaar staan,een ruin shet en een ruin arabier ?

droppie<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 20:19

hallo
wij hebben ook een shetlander hengst
de meeste dierenartsen die doen hem nu niet castreren omdat het te koud is en dan kan die onderkoeld raken en ze andemaling kan achter uit gaan of je moet vragen of die het op de kliniek kan doen dat weet ik verder niet ??
wij gaan het in het voor jaar deon mischein mag die tot die tijd op de manege laten staan
als je egt de prijs wil weten moet je de dierenarts zelf even bellen hoe duur dat kost dat is bij elke verschillend bij de een kan het 50 euro kosten maar ook 100 euro dat is egt heel verschillend !!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 00:25

mijn hengst en merrie hebben een maandje samen gestaan, niks gebeurt maar toen begonnen de hormoontjes te werken en is hij gecastreerd, ik heb gewoon liggend in de wei 110€ betaald :) .

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:24

De tijd is nu juist ideaal voor castratie omdat er nog geen vliegen zijn die op de wond kunnen gaan zitten. Gewoon aan huis kost een castratie niet zo heel veel. gewoon ff navragen bij de vee arts.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 09:44

Radja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 12:16

Twee ruintjes kunnen perfect bij elkaar; het is echter geen garantie dat ze ook met elkaar kunnen opschieten. Ze moeten elkaar ook echt leuk vinden en helaas bepalen ze dit zelf.
Je kunt er alleen maar achter komen door ze een tijdje bij elkaar te zetten. Mag je het shetje op proef? Als er een ruin en een hengstje bij elkaar staat hoeft dit namelijk geen probleem te zijn en kun je hem altijd nog laten castreren.
Als het niet nodig is waarom zou je het dan doen??