Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arianne

Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 23:00

Weet niet of ik het hier op de goede plaats neer zet, maar aangezien ik hier waarschijnlijk de meeste shetlandliefhebbers zal vinden zet ik het maar hier neer:

ZOMERKEURING VOOR DIVERSE AFDELINGEN!!

De laatste jaren heeft de Afdeling Gelderland een Zomerkeuring en Wedstrijddag te Heteren georganiseerd. Echter, in 2009 gaat deze keuring voor Gelderland niet door.

Maar… op initiatief van een aantal enthousiaste mensen wordt er op
ZATERDAG 27 JUNI 2009 een zomerkeuring georganiseerd voor de inzenders uit de volgende afdelingen: NOORD HOLLAND, ZUID HOLLAND, UTRECHT, GELDERLAND, WEST OVERIJSSEL & FLEVOLAND!!

Alle afdelingen die eerder buiten de zomerkeuringen Vries, Brabant en Gelderland vielen, kunnen nu inschrijven voor de keuring op 27 juni 2009 op de mooie terreinen van Manege Voorwaarts te Kootwijkerbroek!!

Wij rekenen als organisatiecomité op de komst van véél inzenders en een spannende strijd tussen de pony’s, met name ook van de inzenders buiten Gelderland!!

Inschrijven is mogelijk voor:
- Pony’s welke zijn ingeschreven in het Nederlands Shetland Pony Stamboek.
- (mini) veulens: zowel hengst- als merrieveulens zijn welkom
- Vanaf 1 jaar en ouder: alleen merries en ruinen zijn welkom

De sluitingsdatum voor inschrijving wordt 27 mei 2009.

Informatie over de keuring kunt u krijgen bij de volgende personen:

• Martine van den Berg, Fokvereniging Noord-West Veluwe
Tel (06-11416917)
• Arianne van den Bunt, Fokvereniging Noord-West Veluwe
Tel (06-48769996)
• Yvette Eveleens, Fokvereniging Randstad-Holland
Tel (06 29159398)
• Willeke Termeer, Fokvereniging Bommelerwaard
Tel (0418) 561783 (na 18.00)
Zomerkeuring.gelderland@hotmail.com

Inschrijfformulieren voor de keuring kunt u opvragen bij Willeke Termeer: zomerkeuring.gelderland@hotmail.com of 0418-561783 (na 18.00 uur)

Onali

Re: Zomerkeuring nsps te Kootwijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:18

Das interessant. Ik schrijf het in mn agenda op en denk er over na om met Bam te gaan.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 23:21

+:)+ Zou gezellig zijn als je komt met Bam! Het is ook niet zo ver voor je, toch?

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:25

Nee dat niet. Maar ik vraag me serieus af hoe ik dat kwa vervoer ga doen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 23:45

Dat is 'maar' 1,5 uur voor mij :).
Ik ga even nadenken en kijken welke pony's ik dan mee ga nemen.

Arvanti_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 00:51

misschien is het voor ons wel handig, want ineenkeer met 30 ponys om half 8 aanwezig zijn in wenum wiesel is geen doen. In het donker vangen enz.. Als we met de hengstjes naar jullie toe kunnen, dan zou dat erg handig zijn. Ik zal het bij de Streppels in de groep gooien!

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 10:38

Zou leuk zijn als je ook kwam Ciska (en een paar pony's meeneemt, haha). Gelukkig hebben we al enthousiaste reacties gekregen, zowel van de keurmeesters die we gevraagd hebben als van een aantal evt. deelnemers.
Femke, tuurlijk mogen jullie de hengstjes meenemen, maar het gaat niet om primering op deze dag, alleen om de eer. *\o/* Primering kan voor jullie alleen in Wenum Wiessel, dus ik vrees dat je die drukte toch maar vast in moet plannen! ;)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 10:49

Als ik kom neem ik uiteraard ook pony's mee. Of ik nu met of zonder trailer op en neer rij, dat maakt weinig verschil meer ;).

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 10:41

Zo, de 1e inschrijvingen komen binnen! Gelukkig zijn de reacties vrij positief, het is toch spannend zoiets te organiseren. De vier keurmeesters die wij het liefst wilden, hebben allemaal toegezegd en waren ook enthousiast over deze nieuwe keuring.

Zijn er hier nog meer liefhebbers die mee willen doen? Wil je meer info, vraag gerust!!

fiona1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:43

Is het nu alleen voor de betreffende afdelingen, eerder was het ook voor Gelders gefokte pony's. Ik ben namelijk naar Groningen verhuist maar mijn pony's komen o.a. van stal van Aschberg. En ik heb ik het verleden gewoon meegedaan met de zomerkeuring. Kan dit dit jaar ook of kan ik alleen met mijn aangespannen pony komen?

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 14:05

Ha Fiona. Klopt, vorig jaar jaar in Heteren is het ook open gezet voor gelders gefokte pony's. Alleen was die keuring georganiseerd door afdeling Gelderland; zij hebben echter besloten geen keuring meer te organiseren. Deze nieuwe keuring is gewoon georganiseerd door 4 meiden die het balen vonden dat er in het midden van het land geen zomerkeuring meer zou zijn. Dus de opzet is niet helemaal te vergelijken. Wij houden het dus alleen voor inschrijvers die in bovengenoemde provincies wonen. Ook doen wij geen gebruiksrubrieken. Helaas voor jou dus.....

Ga je wel naar Vries? Daar word toch ook altijd een fokdag georganiseerd? Voor jou in elk geval dichterbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 18:53

in vries is idd ook een zomerkeuring, in juni geloof ik?
zo te horen heb je een paar mooie pony's en ze kunnen daar wel wat concurrentie gebruiken :j

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:16

Hmmm vnaf hier is het toch ookwer 85km.... Maar zou het toch wel leuk vinden om met Beauty Miranda naar de keuring te gaan. Wil ook graag met Binqy maar helaas zal die toch echt hengst moeten blijven en tegen die tijd is hij ook net een jaar geweest....

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 12:47

cp112 schreef:
Hmmm vnaf hier is het toch ookwer 85km.... Maar zou het toch wel leuk vinden om met Beauty Miranda naar de keuring te gaan. Wil ook graag met Binqy maar helaas zal die toch echt hengst moeten blijven en tegen die tijd is hij ook net een jaar geweest....

Hoi,

Heb even in je profiel gespiekt; altijd benieuwd naar mede-shetlandeigenaren ;) Leuke foto's zeg; je hebt een mooi stelletje paarden/pony's bij elkaar!!

Ik las alleen dat je merrietje een onbekende afstamming heeft en dus zal ze niet ingeschreven staan bij het NSPS. In dat geval kun je helaas niet meedoen in Kootwijkerbroek, sorry! Vorig jaar was er volgens mij wel een keuring in Zeist ofzo, daar mag je wel meedoen met een pony zonder papier. Wie weet organiseren zij dit jaar ook weer zoiets; vorig jaar was het wel erg gezellig hoorde ik.....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:39

In haar paspoort staat wel NSPS.....
mijn shetland hengstje heeft ook onbekende afstamming maar staat ook NSPS ingeschreven.

En Zeist wordt wel heel erg ver :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:41

dan zijn ze wel ingeschreven maar nog altijd papierloos.
ze zijn dan register ipv stamboek

helaas kun je dan niet aan keuringen mee doen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:41

He bah... :\

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:37

Inderdaad balen voor je; kan me voorstellen dat het je leuk lijkt eens aan zoiets mee te doen. Bedankt voor de uitleg Elina!! Hopelijk organiseert iemand nog eens zoiets voor shetlanders zonder papier. Ik heb het trouwens eens nagezocht hier op bokt; die keuring die ik noemde was niet in Zeist, maar in Soest. Maar dat maakt qua afstand niet zoveel uit voor jou; beiden ongeveer een uur voor jou (zonder trailer).

De voorbereidingen voor deze keuring gaan trouwens redelijk vlot. Inschrijvingen vallen nog wat tegen, maar ja, de meesten schrijven ook net pas voor sluitingsdatum in dus daar maken we ons geen zorgen om. We gaan ook nog een rubriek uitschrijven voor stalgroepen; een merrie met (meer dan) 3 eigengefokte nakomelingen mag dan met haar kroost de ring in. Benieuwd of dat aanslaat; zou prachtig zijn natuurlijk als daar in elk geval drie groepen voor zouden komen! Gaaf gezicht vind ik dat altijd.

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:02

Arianne schreef:
De vier keurmeesters die wij het liefst wilden, hebben allemaal toegezegd en waren ook enthousiast over deze nieuwe keuring.

Zijn er hier nog meer liefhebbers die mee willen doen? Wil je meer info, vraag gerust!!

Hoi Arianne, Welke keurmeesters zijn het?? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 19:08

Hoi Annie,

De keurmeesters zijn Hans Leijzer, Peter de Wit, Jan Heino Drenth en Rieky Wolters. Ze vonden het allemaal een leuk initiatief; De Wit gaat echt elk jaar naar de TT in Assen en besloot binnen een dag dat dit jaar maar eens over te slaan en bij ons te komen! +:)+

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:49

Dat is wel heel gaaf dat hij dat zo snel besluit!!!!

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 07:40

Ik heb een shetlander gekocht en zou graag naar de keuring gaan met haar...
Kootwijkerbroek is wel een optie voor ons maar... las ik nou iets over dat er geen primeringen worden gegeven??
Klopt dat??
Wat is in dat geval dan wel het doel van deze keuring??

Roos13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:20

Je pony moet wel op naam staan en je moet lid zijn van het stamboek voor de premiekeuring.
Ook moet de pony een volledig papier hebben, dus geen register of als ze ouder is dan 3 jaar een merrieboekpapier.
Nee, kootwijkerbroek is geen premiekeuring. Maar wel leuk om aan zoiets mee te doen! Het is gewoon voor de lol, en een niet officieele wedstrijd, die vaak een goede oefening zijn voor de echte premiekeuringen.

Arianne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-09 08:29

Thanks voor de uitleg Annie! Klopt helemaal, het is gewoon voor de fun en zeker ook heel goed als oefening; voor jezelf EN voor je pony. Dan kom je bij de premiekeuring minder snel voor verrassingen te staan. Ook staan er officiele keurmeesters, altijd goed te weten wat zij van je pony vinden. En mocht je echt goed presteren staat dat ook ALTIJD leuk op de naam van je pony :-)
Wat voor pony heb je, BaiNar?

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 08:42

We hebben een leuke zwarte shetland-merrie van 1 meter gekocht... We gaan ermee mennen! Ben er erg trots op!
Afbeelding
(Geen geweldige foto)
Zou inderdaad graag willen weten wat men ervan vind!! Kan ik de premie-keuringen op de site vinden? Maar misschien doe ik toch wel mee in Kootwijkerbroek, lekker dichtbij!
Is er al iets bekend omtrent inschrijfgeld?