Mijn merrie wilma vd kweeklust wil ik dit jaar weer laten dekken.
Nu had ik eigenlijk mijn hengstenkeuze al gemaakt, maar heb nu nog een denk ik geschikte mooie hengst gevonden.
Nu zou ik graag jullie mening willen horen wat jullie zouden doen.
Dit is mijn merrie Wilma vd Kweeklust
vader: Promotie v. Kastanjehof
moeder: Layka vd Kweeklust KR. VM: Suprise v. Dorpzicht PREF.

Haar halsaansluiting is wat laag.
Dus de halsaanzet van de hengst moet hoger zijn en ook borstbreedte mag iets smaller zijn.
Dit zijn mijn keuzes.
Stefan v. Aruba
vader: No Fear vd Romer
moeder:Once more v. Spuitjesdom KR. VM:Elegant vd Schaapshoeve
en
Levi v.d Schaapshoeve
vader: Boss vd Brouwerij
moeder: Florence vd Tienmaatsweg KR.PREF. VM: Tyfoon vd Kozakkenhoeve KEUR.PREF.
Alleen stel dat ik voor Levi zou gaan, zit Suprise V. Dorpzicht 2x in de 3e generatielijn.
En Newton v Drpzicht dus 1x in de 3e generatielijn en 2x in de 4e generatielijn.
Zou dit teveel lijnteelt worden?
Aangezien ik ook nog maar een beginner ben hoor ik graag jullie advies.
Groetjes Jessica
maar fokt vaak wel wat zwaar. Nou moet ik zeggen dat ik niet veel veulens van Stefan heb gezien, maar de hengst zelf is sowieso wat luxer. In het hengstenboek zie ik alleen wel dat zijn halsaansluiting een score van 5 heeft; precies gemiddeld dus (Levi zit op 4 en heeft dus een hogere halsaansluiting) Dus of je dat met hem gaat verbeteren?? Ik ben niet op de vrijdag van de hengstenkeuring geweest, maar hoorde iedereen enorm positief over hem...
En inderdaad, als we van het gemiddelde uitgaan gaat de halsaansluiting toch wat meer de goede kant op!
)

); boring!