registeren N.S.IJ.P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maritha

registeren N.S.IJ.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 19:08

Iemand enig idee hoe lang het duurt, voordat je paardje op jouw naam staat bij het stamboek?

In de eerste week van Januari is mijn merrie gechipt, en dit moet dan eerst geregistreerd worden, een paspoort was al wel in bezit. Daarna moest ze nog op mijn naam worden gezet bij het stamboek, maar ik heb er nu nog steeds niks van gehoord. Vind het wel een beetje lang duren allemaal, en vind het toch wel een fijner gevoel als ik zekerheid heb dat ze ook op mijn naam staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:39

Hoi Maritha,

Het is niet 'normaal' dat het zo lang duurt hoor. Heb je al wel een acceptgiro gekregen voor de 'overschrijfkosten en het lidmaatschap'? Je krijgt het eigendomsbewijs pas als je de factuur betaald hebt.

Het telefoonnummer van het NSIJP:
Op maandag-, woensdag- en vrijdagochtend zal met ingang van maandag 2 juni 2008 het Stamboekbureau telefonisch bereikbaar zijn, telkens van 09.00 - 12.00 uur via telefoonnummer: 06 12425510.

Groetjes, [***]

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:26

Bij ons stonden de paarden binnen een maand op onse naam. Als je het te lang vind duren kun je het nsijp bellen om te vragen waarom het zo lang duurt.

maritha

Re: registeren N.S.IJ.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:39

Ik had al een vermoede dat dat het niet klopte dat ik nog niks gehoord had.
Ik zal eens vragen op stal (de oude eigenaar) of hij het wel heeft verzonden, en wanneer. Als hij dat wel gedaan heeft ga ik eens bellen.

maritha

Re: registeren N.S.IJ.P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-09 18:51

Heb even na vraag gedaan. Nu dacht hij eerst dat hij alles aan mij had gegeven maar dat is dus niet zo. Ik heb alleen het stamboom die ik moet versturen en het overschrijfformulier had hij daar gehouden voor het chip nummer, ze moest nog gechipt worden. Maar nu weet hij dus niet of hij het formulier op gestuurd had, hij weet dus ook niet waar die gebleven is. Nu heb ik contact opgenomen met nsijp en daar is dus niks aangekomen, dus hij heeft gewoon niks verzonden. Heel fijn laten ze nu op vakantie zijn. Kan ik nog langer wachten, schiet niet echt op.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 19:05

Eigenlijk moet jij ook niets versturen.. dat moet de vorige eigenaar doen. Die verkoopt het paard en krijgt er ook nog borg voor terug (voor het papier)

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 20:10

Mijn paard staat na 10 maanden nog steeds niet op mijn naam, maar dat is vooral omdat ik te lui ben allemaal uit te zoeken hoe het zit. Dit zal ik toch maar eens gaan doen.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:20

vinurr schreef:
Mijn paard staat na 10 maanden nog steeds niet op mijn naam, maar dat is vooral omdat ik te lui ben allemaal uit te zoeken hoe het zit. Dit zal ik toch maar eens gaan doen.

Zoveel hoef je niet uit te zoeken hoor. Op NSIJP staat precies hoe het in zijn werk gaat:

Hoe kan ik een paard op mijn naam laten overschrijven?

U dient lid te zijn van het NSIJP.

U stuurt een ingevuld en ondertekend formulier Registratie Eigendomsoverdracht NSIJP op.

Indien het chipnummer nog niet bij het NSIJP bekend is (u kunt dit controleren op http://www.chipnummer.nl) stuurt u een Verklaring Dienrenarts Transponder op.

U stuurt het paspoort en het originele afstammingsbewijs op naar het stamboekbureau.

Het paspoort en het afstammingsbewijs worden op uw naam gezet en u ontvangt een nota voor de daarmee gemoeide kosten.

Na ontvangs van uw betaling zullen het paspoort en het (nieuwe) afstammingsbewijs aan u worden geretourneerd.

Hier is de eigendoms overdracht:
http://www.nsijp.nl/document/19.pdf

Zo simpel is het :)

Suc6