Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
friesiszwart schreef:Binnen een ras kunnen de uiterlijke kenmerken zeer verschillend zijn bij merries die meerdere veulens gehad hebben. Ken je de moeder van je paard en hoe ziet haar rug eruit? Na hoeveel veulens? Maar zoals gezegt elke merrie is anders en op voorhand niet te zeggen.
Jeanine84 schreef:Ik zou persoonlijk nog even wachten met weer een veulen! Dat kan altijd nog, toch?
Hoezo gaat ze maar 3.5 maand terug? Een veulen loopt toch minimaal 5maand aan de voet bij de moeder?

Hierop geen commentaar, wat zij doen met hun veulens is hun zaak.
Jeanine84 schreef:Oh ja geen commentaar hoor..het is ook niet jouw veulen idd.. mijn merrie is (*helaas) ook drachtig en ik ben haar straks dus 5 maand kwijt omdat ik het dan ook weer niet over mijn hart kan verkrijgen het veulen al eerder te spenen
*geen bewuste keus
.. Snap natuurlijk wel dat een fokkerij en trainingsstal daar heel anders in is, hun broodwinning moet uiteraard genoeg opbrengen.
idd ergens te lang in de koppel gelopen waarsch. ze moet nog 3 worden! En is binnen nu en een aantal weken/dagen uitgerekend! En dan gaat ze dus 5 maanden het land op met dr veulen...en dan wordt het veulen ook meteen verkocht! Zo kom ik het minst in de verleiding het te houden
Sizzle schreef:Ik zou eerst even wachten en lekker doen waar je haar voor gekocht hebt. Aangezien ze al veulens gehad heeft kun je prima op latere leeftijd weer een keertje laten dekken. Dan heb je tegen die tijd ook een beter idee van haar sterke en zwakke punten voor je hengstenkeuze.
Dat 3 maanden vind ik echt schandalig. Ik weet dat jij het niet kunt helpen, maar houdt er rekening mee dat de melkproductie dan juist nog vollop op gang is en daar kan de merrie behoorlijk last van krijgen.