Controleren gegevens paardenfokken

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Controleren gegevens paardenfokken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 16:37

Op paardenfokken kwam ik een ver familielid van mijn merrie tegen, waarbij een sportnaam en NSP ingevuld staat. Ikzelf kan echter niets over dit paard vinden en ik kan bij paardenfokken niet nagaan wie dit ingevuld heeft. De sport prestaties zijn ook in het afstammelingenoverzicht niet bekend.

Heeft iemand enig idee hoe ik deze gegevens kan controleren of er achter kan komen wie dit toegevoegd heeft?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:41

Volgens mij kun je dit niet nagaan.

Ik zit met hetzelfde verhaal, bij de moeder van mijn merrie stond opeens IBOP 92 AA, wie het toegevoegd heeft en of het klopt?
Ik heb het maar eens bij het KPWN opgevraagd want ik werd toch wel nieuwschierig. :D
Nog niets gehoord trouwens maar het is nog maar een paar dagen geleden, wacht het dus rustig even af.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:10

Als ik informatie tegen kom dat nog niet op paardenfokken staat zet ik het er ook bij. Ik heb ook wel een IBOP resultaten toegevoegd . Die staan immers op het internet, kun je zo opzoeken.

wonderland

Re: Controleren gegevens paardenfokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:22

Alles wat ingevoerd wordt op paardenfokken, wordt gecheckt door de mensen van horsetelex.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:25

flyfly schreef:
Als ik informatie tegen kom dat nog niet op paardenfokken staat zet ik het er ook bij. Ik heb ook wel een IBOP resultaten toegevoegd . Die staan immers op het internet, kun je zo opzoeken.

Van de afgelopen jaren wel flyfly maar ik denk dat het al heel wat jaartjes geleden is dat deze merrie een IBOP heeft gelopen en dat deze gegevens niet op internet te vinden zijn.
Maar volgens mij heb jij heel veel oude gegevens en foto's ed flyfly. :D

Het gaat om deze merrie:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=89222

Misschien weet jij er meer van?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:45

wonderland schreef:
Alles wat ingevoerd wordt op paardenfokken, wordt gecheckt door de mensen van horsetelex.

Maar ook zij kunnen een foutje maken.

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:47

Je kunt idd zelf de gegevens wijzigen. Overigens kan ieder een dat doen. En of het gecheckt wordt? Dat zou ik niet weten.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:49

shan schreef:
wonderland schreef:

Maar ook zij kunnen een foutje maken.

Om mijn broer te fokken (leuke woordgrap!) heb ik wel eens ingevoerd dat zijn paard 1,20 was. Hij had het na een dag zelf veranderd, maar ik weet niet of het anders ook gewijzigd was...

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:53

Ik heb zelf 1x de gegevens van een paard op verzoek van de eigenaar aangepast, dit paard was geblokkeerd dit kun je zelf niet doen dus.
Het ging om de hoogtemaat die van geen kant klopte en dat het paard inmiddels Z1 was ipv M1.
Dit hebben ze na een mailtje van me keurig aangepast, maar of dit gecontroleerd is,dat is maar de vraag.
De hoogtemaat in ieder geval natuurlijk niet.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:01

Paan schreef:
Je kunt idd zelf de gegevens wijzigen. Overigens kan ieder een dat doen. En of het gecheckt wordt? Dat zou ik niet weten.

Heel veel paarden zijn zgn. "geblokkeerd". Dat staat dan boven het betreffende paard.Het betreft paarden waarvan de informatie vrijwel compleet is.
Nieuwe gegevens kunnen alleen via de medewerkers van Horse Telex, de nieuwe naam, ingevoerd worden,
zoals sportstanden, predicaten enz.
Wel kunnen "nakomelingen" bij merries worden toegevoegd zonder tussenkomst.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:07

Ik heb voor mijn merrie ook wel eens een mailtje gestuurd. Ik had zelf alle gegevens ingevuld. En na verloop van tijd was ook mijn merrie geblokkeerd. En heb ik dus voor veranderingen een mailtje gestuurd.
Juist door die blokkades kan niet iedereen zomaar wat invullen bij jou paard. Dus ik vindt het wel fijn!

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:08

Idd, zo is het MisterA.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 22:08

Ik heb laatst ook nog wat veranderd bij mijn nieuwe paard(stond dat ie nog hengst was terwijl ie al ruin is, hoogte toegevoegd ed), ook bij mijn merrie destijds, nu klopt het weer, maar volgens mij kun je dat idd zo veranderen (moet je je wel inloggen) en word het niet echt gecontroleerd, althans lijkt me dat dat niet te doen is met zoveel paarden die erop staan :=

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 00:55

Ze kunnen precies zien wie wat invoerd. Zo zet ik bij de oudere paarden altijd de fokker erbij omdat ik dat wel van belang vind. Dat deed ik dan met een ; . Toen kreeg ik een mailtje dat ik dat beter kon doen met een : . Dat doe ik dus voortaan maar. Ze vonden het netter staan, ik zie het verschil niet zo maar goed.
Bij de wat meer recentere paarden doe ik dat niet. Ik weet niet of die mensen het wel willen hebben om met naam genoemd te worden.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 10:36

Dat van die : ipv ; is een technisch verhaal. :)

In mijn geval gaat het om dit paard: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=94977

Deze staat dus als NSP vermend. De KNHS en KWPN hebben geen sportstanden voor het dier, maar kennelijk heeft wel iemand iets van een sportnaam ingevuld.

Met de namen Lord, Goodtimes en Ramiro valt ook niks te beginnen, aangezien die te generiek zijn.

Ik denk dus dat of iemand zich vergist heeft, of het dier ergens in het buitenland verblijft.

Wat betreft de standen van KNHS/KWPN... Nog een vaag verhaal. In het afstammelingenoverzicht staat een sport/spring merrie vermeld, maar zonder sportstanden. Het lijkt me dat dat ook niet helemaal klopt.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:39

Het paard Godewind is inderdaad een NSP-paard. Hij staat in de lijst van fokfamilie 57. Daarin staan alleen nationaal en internationaal uirkomende paarden. Het paard Ibertje staat er niet bij. Zij zal dus onterecht de letters NSP achter haar naam hebben staan , of ze moet in het buitenland staan. Ik weet niet of die paarden ook worden meegenomen in de lijsten. De lijst is van december 2008 en dus zeer recent.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:34

shan schreef:
flyfly schreef:

Van de afgelopen jaren wel flyfly maar ik denk dat het al heel wat jaartjes geleden is dat deze merrie een IBOP heeft gelopen en dat deze gegevens niet op internet te vinden zijn.
Maar volgens mij heb jij heel veel oude gegevens en foto's ed flyfly. :D

Het gaat om deze merrie:

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=89222

Misschien weet jij er meer van?

Het zou kunnen dat ik het op paardenfokken heb gezet.
Ik heb 30 jaargangen In de Strengen liggen en voer heel veel tuigpaarden in en en ook Ibop gegevens als die erin staan.
Ik kan wel opzoeken of ik het nog terug kan vinden, maar dan moet ik behoorlijk wat bladen doorspitten.

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 21:42

Wow, dat is heel wat pandabeertje!
Ben jaloers op zo'n archief.
Je hoeft het voor mij weer niet allemaal door te spitten hoor!
Ik ga er maar vanuit dat het klopt, maar heel erg bedankt voor je aanbod. ;)