moeilijke hengstenkeuze, info diverse hengsten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

frodoserena

moeilijke hengstenkeuze, info diverse hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 22:53

Kan mij iemand iets meer vertellen over de nakomelingen van de volgende hengsten en evt. de hengsten zelf:
*Samba hit
*Sieger hit
*Falsterbo
*Rifaisos
Ik wil dit jaar mijn Garmisch(Grannus)/souvenir merrie dekken en kan moeilijk kiezen.
Ik zou graag willen weten wat voor karakter en uiterlijk ze kunnen doorgeven.

frodoserena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 20:45

of iemand die een leuke hengst weet?

gomir

Re: moeilijke hengstenkeuze

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:49

-> F-AM

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 16:58

Ik ken veel 'leuke' hengsten, maar niet elke hengst past op elke merrie...

favourite

Re: moeilijke hengstenkeuze, info diverse hengsten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 08:55

Klinkt wel interessant maar ik ken de hengsten niet waar staan ze? Heb je misschien een site?

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:47

Heb je de dvd van Falsterbo al gehad?Had hem op de manege voor je achtergelaten.

Heb hem vorige week nog eens terug bekeken en ik vind het echt wel een fijne hengst.Niet spectakulair,maar wel correct in alle gangen,en lijkt een goed karakter te hebben.
Bij www.kempke-hof.de staat er een gekeurde zoon van Falsterbo:Florimon.Mooi type,goed bewegen,misschien een beetje 'gewoontjes' voor een dekhengst.

Ik ben zelf niet zo weg van Sandro Hit bloed,maar ik zou toch eerder voor Samba Hit(I,bevalt mij het best)gaan dan voor Sieger Hit.

Rifaisos heb ik enkel een filmpje van gezien,ik had er verder nog nooit van gehoord!Lijkt niet verkeerd,maar is ook niet het ideale filmpje om een hengst op te beoordelen.

Voor zover ik weet zoek je een hengst die het front kan verbeteren en een goed karakter heeft,misschien wat meer bloed?(en daar je weg bent van Falsterbo denk ik dat donkervos je wel ligt?)
Kijk eens op www.domselshof.de naar Licosto.
Ik ben gisteren naar hun hengstenshow geweest.
Hij is donkervos,4 witte benen,super chique,bloedgemaakt.Liet zich super rijden,veel front,goede bewegingen en springt ook niet verkeerd.

AlicavR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:08

Poeh met deze hengsten heb ik ook geen ervaring.

ladydarkness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 15:48

waarom zet je er geen springhengst op?

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:27

Zou eerst een lijstje maken met de verbeter punten van de merrie. Ook elke hengst heeft goede en minder goede punten en je wilt niet een zwak punt verergeren, maar natuurlijk verbeteren. Als dat duidelijk is kan je een hengst kiezen.

frodoserena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 22:44

bedankt voor u dvdke ik zal het vrijdag achter den toog leggen want wij komen altijd maar na half 9
die licosto ziet er wel interresant uit, die ga ik is verder op internet opzoeken.
zaterdag gaan wij naar die hengstenshow in het azelhof zien.
voor de rest heb ik nog altijd ni beslist...

frodoserena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 12:06

ik ga samba hit nemen...
nog iemand die er weetjes over heeft zowel positieve als negatief mag.

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 23:16

Michelle85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 09:12

Onze Samba Hit is inmiddels 4 jaar. Ze is inderdaad vrij groot, ruim 1.76 m. Zwartbruin met geen aftekeningen. Positief vind ik vooral haar nuchtere karakter, de werkwilligheid, mooie voorbeentechniek. Zonder sporen goed aan het been, met sporen is ze nog zeer heet en iets te werkwillig :P Ze heeft een mooi model, wel heeft ze door haar grootte lang de tijd nodig gehad om helemaal in vorm te komen. Met 3 jaar was ze enigszins overbouwd, en daarom is ze nog een jaar langer de wei ingegaan. Ze heeft een royaal ontwikkelde hals, correcte voet- en beenstanden en ze beweegt heel makkelijk met veel schwung.
Haar moeder is een zeer hete tante en is moeilijk te rijden, daarom is de keuze voor Sandro Hit in mijn ogen een goede geweest. Deze merrie is onder meer ook de moeder van Scandic.