Met paard naar de keuring, hoe voorbereiden.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feliciaa

Met paard naar de keuring, hoe voorbereiden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 19:05

Hallo,

Mijn stage begeleider wil dit jaar met haar 3 jarige kwpn merrie naar de keuring en ze had mij gevraagd om mee te gaan en met het helpen bij de voorbereidingen. Nou hebben we allebei geen ervaringen met de keuringen van het kwpn (ik ben alleen vorig jaar met mijn eigen pony naar de nrps keuring geweest) en ik zou dus graag willen weten wat er allemaal aan te pas komt. Het paard staat nog niet op haar naam dus daar moet ze eerst voor zorgen, dat had ik haar al verteld. Ik heb al even op de website van het kwpn rondgesneupt maar ik kon er niet echt uitkomen hoe je je moet inschrijven voor de keuring.
Ook zou ik graag wat tips willen over hoe ik het paard het best kan trainen (ze komt nog niet onder het zadel voor de keuring), op het moment longeer ik haar af en toe met hoofdstel daar is ze dus inmiddels aan gewend. Het gaat om een hele grote dressuur merrie 1,72m hoog en een vrij slappe achterhand wat komt doordat ze dus ontzettend snel gegroeit is. Ze wil graag werken, is absoluut niet lui maar ook helemaal niet snel heet (er mag dus wel iets meer pit in), hoe zou ik dit kunnen oplossen (dus dat ze op de keuring echt laat zien wat in huis heeft)?
Alvast bedankt!

Groeten Hilde

ps. De eigenaar wil liever geen foto's op internet plaatsen.

sarabande

Re: Met paard naar de keuring, hoe voorbereiden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:07