Afstamming: Negro x Rosenkavalier x Palisander
Zie ook http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=145848 voor haar complete afstamming.
De merrie staat goed in het rechthoeksmodel, maar is wel wat klassiek gebouwd, ze heeft voldoende massa en sterk, droog beenwerk. Haar resultaten op de stamboekopname waren Ex 65 Bw 60 Stap 65 Draf 60 Galop 55 Houding 60. Met vrijspringen laat ze trouwens een goede sprong zien, wat je misschien niet direct verwacht bij een meer dressuurgerichte afstamming, maar ze mist souplesse in de galop. Het is een merrie met een goed, eerlijk karakter. Ze mist wel net dat laatste beetje inzet en werkwilligheid in het werk. Je moet haar echt aan het werk zetten, anders doet ze het niet voor je. Ook in de wedstrijdring mist ze de looplust, ze kan je echt laten zitten in een proef. Heb je haar echter eenmaal goed aan het lopen, dan toont ze een beter achterbeen en wat meer souplesse.
Een aantal foto's, deze zijn van wat langer geleden:

Ik wil graag de volgende punten verbeteren:
- achterbeen moet sterker
- meer souplesse, elasticiteit
- maat, de merrie is zelf maar 1.62
- langer voorbeen, sjieker type
- werkwilligheid en looplust
In eerst instantie overweeg ik om terug te fokken op de Rubinstein lijn om de dressuurgenen meer te verankeren. Maar omdat Terra ook goed kan springen, sta ik ook open voor een springhengst die bewezen heeft goede beweging, balans en een sterke achterhand te vererven, om zo meer richting het fokken van een allrounder te gaan.
Omdat er al Ferro achter zit, vallen hengsten met Ferro in de bloedlijn in mijn ogen af (maar ik sta natuurlijk wel open voor goed gefundeerde suggesties waarom een hengst met Ferrobloed wel geschikt zou zijn
). Liever geen Jazz bloed ivm het karakter, ze heeft zelf een heel goed karakter en dat wil ik er niet ‘uit’ fokken. Mijn voorkeur gaat uit naar een bewezen hengst, en een hengst die goed vruchtbaar is. Er is al eerder geprobeerd haar drachtig te krijgen, maar dit was een moeizaam proces en uiteindelijk is het vruchtje verworpen.
Ik ben er nog niet helemaal uit of ik het veulen zal houden of zal verkopen. Dat ligt er uiteraard aan of het veulen me echt aanstaat. Ik ga er in principe vanuit dat ik het veulen fok om te verkopen, al zal dat misschien pas later zijn, bijvoorbeeld op 3 jarige leeftijd.