Hallo, Wij ( eigenaresse en ik ) zijn plan mijn verzorgpaard te laten insimineren door Numero Uno. Nu heb ik onze da om advies gevraagd maar volgens hem kan het vervoeren van zijn zaad de kwaliteit vermindere? Het probleem is alleen dat de merrie in kwestie volgens de eigenaresse niet de trailer ingaat en ze heeft liever niet dat ik het probeer.. Nu wil ik dus weten waar jullie je merrie hebben laten insimineren? En als het wel is vervoerd of het de kwaliteit heeft verminderd? Groetjes Joyce,
sportfokker
Geplaatst: 16-02-09 15:15
Het is inderdaad zo dat je de merrie er naar toe moet brengen. Dat kan zijn vanwege de kwaliteit van het sperma of doordat zo'n hengst erg gevraagd is. En hoe laat je de merrie dan opvoelen? Doe je dat ook thuis? Erg lastig, zo'n merrie.
s0173957
Geplaatst: 16-02-09 15:42
??
Onze merrie wordt thuis altijd opgevoeld, geïnsemindeerd, gescand...
De merrie nu drachtig van Numero Uno!!! Ze was afgelopen jaar in 1x drachtig van verzendsperma. Onze eigen Veearts heeft haar geiinsemineerd. We hopen over een week of 4 een klein Unootje te verwelkomen.
spannend! super! onze da vertelde me dar verzende van zijn zaad de kwaliteit drastisch zou vermindere.. maar dat hoeft dus niet.. alvast gefeliciteerd en veel plezier en succes!