Amadeus (Guidam x G.Ramiro Z)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Saar

Amadeus (Guidam x G.Ramiro Z)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 12:09

Hoi allemaal!

Komend seizoen wordt mijn merrie gedekt door Amadeus. Ik kon op bokt weinig vinden over deze hengst dus het leek me wel leuk om er een topic over te beginnen. Alle weetjes en informatie over deze hengst zijn welkom!
Ik vroeg me ook af of er mensen zijn op bokt die een merrie drachtig hebben van Amadeus. En dan wil ik natuurlijk ook graag weten waarom de keus op Amadeus is gevallen. En hoe is de ervaring met de hengstenhouderij?

Groetjes!!

celano

Re: Amadeus (Guidam x G.Ramiro Z)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:34

Mijn Concorde is drachtig van Amadeus, ik ben heel benieuwd!

Amadeus komt echt uit een super stam, dat kan bijnan iet mis. Echt heel veel sportpaarden uit die lijn. AMadeus zelf vind ik gewoon een goed, mooi paard. Mocht iets minder kort zijn, maar dat kan mijn merrie hebben. De elasticiteit van Amadeus kan ze goed gebruiken.

Wij hebben gewoon sperma besteld en onze eigen dierenarts laten insemineren.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 22:34

Wat voor merrie heb jij?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:16

Onze merrie is er ook drachtig van, ze is eind april uitgerekend. Wij hebben de merrie naar Oldenhoff gebracht, prima service en ik ben erg te spreken over de DA die de dracht begeleidt. Deze merrie en de merrie die we 2 jaar geleden brachten waren allebei "moeilijke projecten" om het zo maar te zeggen en hij kreeg ze allebei in 1x drachtig. Dit jaar gaat ze weer naar Oldenhoff toe, waarschijnlijk voor een andere hengst omdat we graag een dressuurhengst willen gebruiken dit jaar, maar ook daar doen ze niet moeilijk over.

De merrie die nu drachtig is is een keurmerrie van Gentleman die zelf Z1-dres + wp en M-spr + wp is :).

@celano: Heb jij wel je dekbewijs en factuur voor de dekregistratie ontvangen? Dat is bij ons helaas misgelopen dit jaar en ik wacht nog steeds op het KWPN :\.

_Saar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 13:30

Goed om te horen dat jullie tevreden zijn! Ga jullie nu stiekem volgen want ik wil de nakomelingen wel graag zien ;).
Mijn merrie is trouwens een (Nur)Zeus.