dekstations in de buurt van Dordrecht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JoyceLa

dekstations in de buurt van Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 14:00

Hallo,
Ik heb een verzorgpaard die we dit jaar willen laten dekken. Het veulen wordt van mij. Nu ben ik op zoek naar een dekstation dicht in de buurt van Dordrecht. We willen haar laten dekken door Numero Uno, ik ga over twee weken ook bij hem kijken, wil wel weten wat ik in huis haal zeg maar. Nu heb ik begrepen dat ze ook ter plaatse insimineren. Mir gaat namelijk niet de trailer in volgens de eigenaresse en ze heeft liever niet dat ik het probeer.. :s Nu wil wel een dekstation met levend veulen garantie. Maar wat ik me afvraag is of dat niet de eigenaar van de dekhengst keuze is om dat te geven? Ken ik natuurlijk vragen als ik bij hem op bezoek ben maar dan moet ik zolang wachten, en ben nogal ongeduldig wil het liefst nu alles al weten.. :s Ken je nagaan dat ik dadelijk als alles goed gaat 11 maande moet wachte op het veule maar goed dan hoop ik alles erom heen al geregeld te hebben.. Om een lang verhaal kort te maken, weet iemand een dekstation in de buurt van en zo ja wat zijn je ervaringen ermee? Groetjes Joyce

celano

Re: dekstations in de buurt van Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:56

Levend veulen garantie is niet echt gebruikelijk in de rijpaardfokkerij.

verder kun je 'elke hengstenhouder' bellen om te komen insemineren. je kunt het ook met Horn, eigenaar van numero Uno overleggen wie je laat insemineren.

Wat voor merrie is het?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 17:24

Kwpner een nakomeling van Casimir ook een bekend springpaard.. THnx voor de tip! Zal het idd vragen wanneer ik bij em ga kijke!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 11:00

Je kan ook je dierenarts laten insemineren en het sperma naar hem toe laten sturen.
Anders misschien via Tim Coomans die zit niet zo ver van Dordrecht?
Weet je het dekgeld van Numero Uno al?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:14

Nou onze da is beetje vaag, hij vertelde dat het veroeren van zijn zaad de kwaliteit deed vermindere. Dit zou niet bij elke hengst zijn maar zijn ervaring was het wel met Numero Uno zijn zaad.. Yep dosis zaad kost alleen al 1800,- (Heb daar iemand over gesproken bij de hengstenkeuring) En aangezien ik daar hard voor heb moeten sparen wil ik dat het goed gedaan wordt is ook wat fijner voor Mir (de merrie) als het in 1 keer lukt :) Maar ik zal die Tim Coomans eens google dank je wel!

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:21

Het zaad moet sowieso altijd vervoerd worden aangezien de hengst in Ootmarsum staat.
Voor het dekgeld wordt de merrie wel zo veel x geinsemineerd als nodig is dus hoef je niet extra te betalen.
Succes ermee.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:30

Ja von et ook al vaag heb die da trouwens altijd al een rare vent gevonden maar goed.. Mijn oude instructriese heeft ook een nakomeling van hem en die vertelde dat er bij Ootmarsum in de buurt in Lattrop een dekstations staat. Daar hebben zij het gedaan. Merrie was in een keer drachtig. Weet idd dat ze doorgaan tot de merrie drachtig is maar lijkt me niet zo prettig voor der.. :s Ik ga hoop over twee weken bij Numero Uno te gaan kijken kan dan ook gelijk daar vragen hoe we het het beste kunnen doen.

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 13:46

Als je de merrie op een dekstation wilt zetten kun je haar net zo goed gewoon op de Wiemselbach zetten, dat is dan handigst lijkt mij.
Numero Uno zal je niet teleurstellen, hij is geweldig!

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-09 13:52

Ik zal het idd met de eigenerasse overlegegn helaas is zij niet zo enthiousiast wat het vervoeren betreft. En ik weet niet of ik haar kan overhalen om te proberen maar zal het er zeker met haar over hebben! Ik ben ook een fan van Numero Uno! Daarom vind ik het ook geweldig dat ik eerst bij hem mag kijken! En Mir is een stermerrie en nakomeling van Casimir ook een bekent springpaard dus ik denk er een leuk paardje uit moet kome!

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:14

celano schreef:
Levend veulen garantie is niet echt gebruikelijk in de rijpaardfokkerij.

verder kun je 'elke hengstenhouder' bellen om te komen insemineren. je kunt het ook met Horn, eigenaar van numero Uno overleggen wie je laat insemineren.

Wat voor merrie is het?
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=310230

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-09 19:19

stermerrie?

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 11:12

Ladygiroc schreef:
stermerrie?

Staat er idd niet bij en volgens mij lukt dat ook niet als ze 1.58 is.

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:51

Ik begin er nu zelf ook aan te twijfelen of ze wel stermerrie. Op stal heeft iedereen het altijd gezegd maar ik heb niks kunnen vinden betreft predikaat ofzo. Ze is wel wat groter dan 1.58 maar zal niet veel zijn..

Jord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 11:31

Je kunt het zien op het papier.