[H][wb]Hengst voor Flemmingh merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[H][wb]Hengst voor Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 23:35

Of mijn merrie gedekt gaat worden weet ik nog niet, maar voor het geval het wel zo is ben ik me alvast aan het orienteren.

Gegevens:
3 jarige merrie van Flemmingh x Parcival, stokmaat nu 1.66

Wat ik wil behouden/bevestigen:
Super karakter, goed achterbeengebruik, ze maakt een leuke sprong, heeft veel souplesse, mooie maat en 3 goede gangen.

Wat ik wil verbeteren;
Haar uitstraling mag 'rassiger', met name in het hoofd
Er moet absoluut een langgelijnde hengst bij, die dat duidelijk vererft, want ze neigt naar het vierkantsmodel en is iets kortbenig. Op zich val ik juist op klassiek en niet te langgelijnd, maar een paard moet niet te beknopt zijn en ondanks het klassiek zijn wel ras uitstralen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De merrie zal naar de keuring gaan in de dressuurrichting, maar ik ben niet vies van springbloed. Goedbewegende springer of een springgefokte dressuurhengst zoals haar vader is ook welkom.

Uphill vind ik interessant, maar ben bang dat het veulen niet genoeg snit heeft.
Negro heb ik destijds voor haar moeder overwogen maar ik weet niet of dat past wat betreft kortbenig zijn.
Van Up To Date heb ik op de HK een paar luxe nakomelingen gezien en ik vind de hengst zelf aansprekend, dus wat betreft springhengsten, zoiets mag ook.
Wat ik niet wil overwegen is hengsten die duurder zijn dan 1000 euro dekgeld, hengsten met een traag achterbeen of een sensibel karakter. Kleur zal me worst wezen, alles kan van vos tot schimmel.

Ben benieuwd ;)
Laatst bijgewerkt door gomir op 14-02-09 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tags

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:53

Uphill geeft juist paarden in het vierkantsmodel,dat zou ik niet doen.Negro geeft ze niet rassiger vrees ik maar je behoud wel de kracht in de achterhand.Up to date ken ik niet goed genoeg.

Mischien is Rousseau of 1 van zijn zonen wat? die geeft langelijnde paarden met een goed achterbeengebruik.Alleen het karakter zou ik zo niet weten.Maar de match van Rousseau X Flemmingh heeft inieder geval al een goedgekeurde hengst gebracht.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 12-02-09 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Hengst voor Flemmingh merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 18:54

Ben op zich wel gecharmeerd van Ferrobloed.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 09:47

[***] schreef:
Wat ik wil verbeteren;
Haar uitstraling mag 'rassiger', met name in het hoofd
Er moet absoluut een langgelijnde hengst bij, die dat duidelijk vererft, want ze neigt naar het vierkantsmodel en is iets kortbenig.

en

[***] schreef:
Ben op zich wel gecharmeerd van Ferrobloed.

Dat gaat niet samen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 10:08

De nakomelingen die ik van Special D gezien heb zijn rassig en langgelijnd. Wel uit gelderse merrie's.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:06

Paarden kunnen op 3 jarige leeftijd trouwens wel beknopter lijken dan ze op 6-jarige leeftijd uiteindelijk zijn.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 13:54

oscar schijnt ondanks zijn eigen maat en voorkomen, toch veel fijne paarden te geven die niet grof zijn.
Unaniem zou nog optie kunnen zijn, goed bewegende springer

Special D vind ik nog niet zo gek

Rhodium ben ik ook wel weg van, ferro bloed en mooie paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 15:42

Met Oscar ben ik bang voor een tank. Zo kwam ik op Uphill, daar zit naar mijn idee wat meer bloed achter.

Rhodium heb ik een paar beknopte van gezien, wel heel rassig! Maar dan zou ik eerder voor Special D gaan geloof ik...

Ik moet zeggen, zonder haar leek [naam] vandaag al een stuk minder vierkant :+

Afbeelding