Gegevens:
3 jarige merrie van Flemmingh x Parcival, stokmaat nu 1.66
Wat ik wil behouden/bevestigen:
Super karakter, goed achterbeengebruik, ze maakt een leuke sprong, heeft veel souplesse, mooie maat en 3 goede gangen.
Wat ik wil verbeteren;
Haar uitstraling mag 'rassiger', met name in het hoofd
Er moet absoluut een langgelijnde hengst bij, die dat duidelijk vererft, want ze neigt naar het vierkantsmodel en is iets kortbenig. Op zich val ik juist op klassiek en niet te langgelijnd, maar een paard moet niet te beknopt zijn en ondanks het klassiek zijn wel ras uitstralen.

De merrie zal naar de keuring gaan in de dressuurrichting, maar ik ben niet vies van springbloed. Goedbewegende springer of een springgefokte dressuurhengst zoals haar vader is ook welkom.
Uphill vind ik interessant, maar ben bang dat het veulen niet genoeg snit heeft.
Negro heb ik destijds voor haar moeder overwogen maar ik weet niet of dat past wat betreft kortbenig zijn.
Van Up To Date heb ik op de HK een paar luxe nakomelingen gezien en ik vind de hengst zelf aansprekend, dus wat betreft springhengsten, zoiets mag ook.
Wat ik niet wil overwegen is hengsten die duurder zijn dan 1000 euro dekgeld, hengsten met een traag achterbeen of een sensibel karakter. Kleur zal me worst wezen, alles kan van vos tot schimmel.
Ben benieuwd