Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

nielsd schreef:Ik zou dit niet zoeken in een sterkter bit.
Dat is gewoon een snelle oplossing maar het probleem is maar even weg. Je paard zal wennen aan het sterkere bit en dan uiteindelijk een nog sterker bit nodig hebben etc.
Ik zou toch kijken of je niet ergens les kan nemen, want het paard respecteert jou niet en neemt zelf de leiding.
Bitloos lijkt mij geen oplossing. Dit paard heeft geen respect voor de ruiter, dat verhelp je niet door bitloos te gaan rijden.
nielsd schreef:Ik zou dit niet zoeken in een sterkter bit.
Dat is gewoon een snelle oplossing maar het probleem is maar even weg. Je paard zal wennen aan het sterkere bit en dan uiteindelijk een nog sterker bit nodig hebben etc.
Ik zou toch kijken of je niet ergens les kan nemen, want het paard respecteert jou niet en neemt zelf de leiding.
Bitloos lijkt mij geen oplossing. Dit paard heeft geen respect voor de ruiter, dat verhelp je niet door bitloos te gaan rijden.
nielsd schreef:Nou, ik heb nog geen 1 paard gehad ( heb er rond de 20 in mijn bezit gehad) dat zo reageerde omdat ie met bit liep. Hoogstens omdat de ruiter teveel aan het bit zat waardoor het paard ging protesteren.
Imo is dit gewoon een rijtechnisch probleem. Alles wordt bij het paard gezet maar 90% van de gevallen is het gewoon de ruiter die een fout maakt.
.