Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

smeetjoew schreef:Begrijp ik het verkeerd, want volgens mij is hier geen sprake van een jaarling. Doel je op het feit dat er 'Dramatic' staat Sprakeloos? Het is een Dramatic.
Ik zou niet weten of het een goede zet is.
sprakeloos schreef:Waarom zou je nu al nadenken over de hengstenkeuze van een jaarling.
petraaken schreef:Het enige minpunt waar je echt mee rekening moet houden is de ruglijn die Donnerhall graag doorvererft. Heb je zelf een merrie die naar een weke/gezonken (diepe rug voor de belgen) neigt zou ik oppassen dat je dat niet teveel versterkt in de genen.
Heb je ook foto's? Ben best wel beneiuwd naar je paard. Je ziet dat het dus in Duitsland vaker wordt gedaan.
Adriana schreef:Op een paar veulens na van vorig jaar heeft FR eigenlijk zijn eerste jaargang dit jaar en ik geloof dat er heel wat veulens gaan komen
suleilitha schreef:Afgezien van het feit dat het blijkbaar om een jaarling gaat, dus dekken nog lang niet aan de orde is, is tweemaal dezelfde hengst in de vierde generatie geen bezwaar lijkt me... mits je er rekening mee houdt dat niet alleen de goede eigenschappen dubbel verankerd worden, maar ook de slechte.

) Zal binnenkort wat foto's maken, ze moet binnenkort helaas verkocht en dan is een fotootje ook wel handig. ceasario schreef:suleilitha schreef:Afgezien van het feit dat het blijkbaar om een jaarling gaat, dus dekken nog lang niet aan de orde is, is tweemaal dezelfde hengst in de vierde generatie geen bezwaar lijkt me... mits je er rekening mee houdt dat niet alleen de goede eigenschappen dubbel verankerd worden, maar ook de slechte.
Een fabeltje..
ceasario schreef:suleilitha schreef:Afgezien van het feit dat het blijkbaar om een jaarling gaat, dus dekken nog lang niet aan de orde is, is tweemaal dezelfde hengst in de vierde generatie geen bezwaar lijkt me... mits je er rekening mee houdt dat niet alleen de goede eigenschappen dubbel verankerd worden, maar ook de slechte.
Een fabeltje..
Ik gebruik regelmatig lijnenteelt..
Deze net 2 dagen oud.
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=8
Embe schreef:@ Pieternel: neuhhh, niet 2 x Sandro Hit maar 2x Sandro (de opa van Sandro Hit) dus zit wel wat verder. De vader van mijn merrie is Sandro Hit en de vader van de moeder van mijn merrie is Simply (de vader van Simply is ook Sandro) Dus de overgrootvaders zijn beide Sandro (snap je 'm nog? Ik bijna niet meer...) Zal binnenkort wat foto's maken, ze moet binnenkort helaas verkocht en dan is een fotootje ook wel handig.
Adriana schreef:Ik vind het een zeer interessante hengst, een vriendin van mij heeft haar Flemmingh x Tin Rocco x Laertes er drachtig van. Wel ander bloed dan die van jou.
Deze merrie mocht rittiger zijn, wat FR zelf wel is, iets meer maat hebben, bewegingen bevestigen en ik wou een Duitse hengst
Op het moment van dat we van plan waren met FR te dekken had ik er nog nooit van gehoord, maar hij heeft vorig jaar behoorlijk wat merries gedekt.
De meesten zijn postief over hem. Ik krijg nog de dvd van Schockemöhle en ik hoop recente beelden van hem te zien.