Keuren in België?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Diortje_vds

Keuren in België?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 21:13

Hallo,

Ik heb vorig jaar in mei een merrieveulen gekocht, Dior (Vivaldi x Gribaldi), ze is mijn eerste KWPN. Sinds september is ze thuisgekomen in België.
Ik vroeg me af hoe het nu verder moet met mijn veulen, wat betreft keuringen enzo...ik ben nog niet echt thuis in al het gebeuren van KWPN-keuringen.
Kan iemand me hier wat meer over vertellen? En hoe het zit voor KWPN-ers in België...(om bv merrie ster enzo te laten geworden..)

grtjs

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:28

Je kan met je veulentje naar BWP keuringen gaan, maar daar zal ze nooit "ster" verklaard worden.
Dit kan enkel als je naar KWPN keuringen in Nederkand gaat.

Karennnn

Re: Keuren in België?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 12:28

Ik denk dat je het beste met je merrie naar nederlandse keuringen kan gaan.
Belgische keuringen zijn immers moeilijk bereikbaar (je moet sowieso je paard eerst in het bwp laten opnemen) als je merrie geen vol papier heeft, komt ze niet in aanmerking voor een predikaat en het is niet simpel om het exterieur of prestatielabel te bemachtigen. Verder vind ik het Nederlands keuringsysteem veel beter omdat het gevarieerder is. (springen, dressuur apart en verschillende predikaten gebaseerd op zowel prestaties, exterieur, gangwerk, ''springwerk'', karakter...

Diortje_vds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 23:42

Bedankt voor de info, BWP is zowiezo niet de bedoeling, maar khad gehoopt dat ze van KWPN 1 keer per jaar in België kwamen ofzo...maar ik heb nog tijd, nu eerst nog wat groeien en genieten van haar jeugd :o)

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 15:56

Hello Diortje
Ik had hetzelfde :-) ook voor het 1ste een Kwpner gekocht.
Ik kan je afraden om je kwpn in te schrijven bij Bwp of Sbs ( Belgische stamboek). Dit is toch iets 'minder' gewaardeerd dan Kwpn hoor. Ik laat de mijn lekker bij het Kwpn , heb me lid gemaakt van Kwpn en ik gaan met de merrie naar NL ( is op 1uurke van bij mij) in Limburg naar de keuringen. Verlede jaar ben ik naar Weert geweest om eens te zien hoe alles verloopt.
Als je nog vragen hebt en ik kan ze beantwoorden, stuur maar gerust een pb.
Waar woon je ergens, ik ben afkomstig van brussel :-) ! Mijn merrie is ook een Gribaldi.
Veel succès ermee in ieder geval.