besita schreef:leuke jonge merrie zeg , hoe is ze verder gefokt ?
D'r vader is zoals genoemd Unistar en hij stamt af van Voltaire x Notaris. Behoorlijk leuke lijn dus
Haar moeder stamt af van de hengst Rapid Royalty, dit is m.i. ook de kant waar ze haar krachtige draf vandaan heeft, maar voor de rest merk je weinig van dit gedeelte.
besita schreef:wat wil je verder verbeteren aan de merrie
Wat ik wil verbeteren is haar achterhand; hij is niet té zwak, maar mag gewoon sterker. Daarnaast mag er meer maat in, Andra is vrij klein.
besita schreef:heeft ze veel bloed , ja zeker ?
Nee, absoluut niet
Zoals ik al schreef in het begintopic is het geen 'bloedpaardje'. Dat is in principe wel iets wat ik erin wil houden, maar er mag iets meer bloed bij.
tamoreliefje schreef:wat dacht je van Viceroy T, hengst met super achterbeen gebruik en gewoon 3 heel correcte gangen en een prachtige bouw. Viceroy T= indoctro x nimmerdor x lucky boy
Grappig dat je hem noemt! Ik heb hem uitgebreid gefotografeerd tijdens de hengstencompetitie afgelopen donderdag, waar hij geweldig sprong (net als Zapatero en Zurich overigens), maar hij sprak me qua karakter niet echt aan. Echter was dat een momentopname natuurlijk en kan ik me voorstellen dat hij erg afgeleid was, dus we zullen zeker nog een keer naar Viceroy gaan kijken. En daarnaast zag ik dat hij ter dekking staat via Stal Verhoeven (= dichtbij en nette service).
Talsha schreef:Misschien is Marome NW wat? Heeft al bewezen dat hij goeie nakomelingen heeft. Marome stamt af van de Franse gefokte hengst Starsky de Brix (Muget de Manoir). Net als de hengst Narcos II, Lys de Darmen en Quat-Sous voert Starsky de Brix aan moederszijde het prestatiebloed van Tanael (Ibrahim).
Ook naar hem heb ik gekeken inderdaad, of eigenlijk meer naar zijn zoon Clochard. Maar om heel eerlijk te zijn heb ik niet zo'n goede ervaringen met zijn afstammeling (Narcos, Lys de Darmen etc). De paarden van die afstammeling sprongen super, net als Marome, maar vond ik qua karakter minder interessant.
Clochard is bij mij afgevallen omdat het erg moeilijk blijkt hem in actie te zien... Ik had gehoopt hem afgelopen donderdag te kunnen zien, maar helaas.
Ik ga daarom liever voor een Viceroy T, Zapatero, Ukato, Zurich of zelfs een Faldo. Dit is eigenlijk ook meteen het rijtje hengsten waar ik tussen twijfel. Het zijn behoorlijk verschillende hengsten, die allemaal weer net iets hebben wat ik als goede aanvulling op Andra zie...
Maar Zapatero en Zurich vind ik weer behoorlijk duur, de dekkosten betaal je meer naar afstammeling dan prestatie. Ze springen beide L, dus het valt nog maar te bezien hoe ze het er in het M af gaan brengen; kunnen ze meedenken met de ruiters?
Ukato vond ik érg leuk, we hebben nog even persoonlijk met hem kennis gemaakt bij zijn stal donderdag
Maar hij is wel grof gebouwd en dat wil ik juist iets verminderen.
Faldo.. tja, Faldo is mijn grote liefde. Maar inmiddels al een oude hengst en nu worden er weer andere eisen gesteld dan toentertijd. Hij heeft zich echter wel bewezen in de sport, én hij heeft geweldige nakomelingen met een goed karakter (athans, degene die ik heb gekend/ ken). Maar ik krijg geen goed zicht op zijn bouw.. Ik kan geen standfoto van hem vinden en zijn gangen zijn verschrikkelijk. Wat dat betreft zal het dus -verwacht ik- niet echt een verbetering zijn. Maar in hoeverre wil ik dat, bij het fokken van een springpaard?
De vraag is eigenlijk; in hoeverre wil ik op 'zeker' spelen? Neem ik de gok met een nieuweling (Zurich, Zapatero, Viceroy T, Ukato) of ga ik voor een oude rot in het vak?
De bedoeling is het veulen te houden, vandaar ook dat het karakter zo belangrijk voor me is.