Wie kan mij wat vertellen over Ukato??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

J_Dance

Wie kan mij wat vertellen over Ukato??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 14:41

hoi,
ik heb een lancelotxpericles merrie en wil er graag een veulentje bij.. ukato spreekt mij zeer aan, heb hem ook al in real life gezien, super stoertje om te zien.
maar nu de vraag kan iemand mij wat vertellen over nakomelingen, karakter en alles??
ik heb niks te klagen over mijn merrie hoor, ze zou alleen wel wat heter mogen en iets meer techniek.
alvast bedankt voor jullie reacties!!

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 16:05

Ik zou niet meteen met uk gaan dekken!
Ukato is slechts 1.62m zijn moeder is 1.64m. Maat is dus een aandachtspunt
Ook gangwerk moet bij je merrie toch in zeker mate aanwezig zijn om dit toch wat 'degelijk' te houden.
Hij heeft wel een sterke galop.
De moeder stapt licht troontredend en staat sabelbenig achteraan.
Hij is zelf kortbenig (wel goed in het rechthoeksmodel) en zijn hoofd is lang, verder zou het fundament meer kwaliteit moeten hebben! en zoiets is bij mij inieder geval erg belangrijk als ik mijn merrie laat dekken.
Hengst heeft wel een mooi papier en stakkato kan mij altijd wel bekoren in een lijntje.
zowel van het onderzoeksrapport als 'van horen zeggen' zou hij wel een aangenaam werkwillig karakter hebben, en ook dat is heel belangrijk in een hengst vind ik.
Qua springen vind ik uk super! dat is dik inorde!
maar ik zou hem niet op een merrie durven zetten als deze niet superchique, correct en groot was met goed gangwerk. Als je zo'n merrie hebt en je weet dat ze het vererft, zou ik het wel aandurven omdat ik de hengst wel enorm vind springen!

http://www.kwpn.nl/html/uitslagen/2004/verrichtingsonderzoek/najaar/najaar_2004.pdf

J_Dance

Re: Wie kan mij wat vertellen over Ukato??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 19:52

heey karennnn,
bedankt voor de info, heb je zo n leuke hengst in gedachten dan bij een merrie van 1.72, zwart, goed beenwerk, super hoeven, goede gangen, galop+springkracht mag beter, lijn lancelotxpericles. mag goed wat bloed inkomen

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 20:36

Waarschijnlijk zal Ukato erg goed op jou merrie passen. Hier meerdere nakomelingen gezien, die stuk voor stuk erg mooi om te zien zijn, en fantastische gangen+ springmanieren hebben. Hij voegt idd bloed toe, en een goede galop, met veel kracht heeft hij ook. De kennissen van ons hebben 3 veulens gehad van Ukato, uit verschillende merrie's, 1 hengst is verkocht naar Rob Ehrens, voor 1 merrie is zeer veel intresse maar wordt aangehouden voor de fokt. En Rob heeft ook al gebeld voor het merrieveulen van dit jaar, de eveneens voor sport en fokkerij wordt aangehouden bij die mensen. De merries zijn groot, maar niet heel ''edel''.
Een fantastische hengst als je het mij vraagt, hij wordt waarschijnlijk alleen nog maar populairder nu het in de sport ook goed gaat.

gomir

Re: Wie kan mij wat vertellen over Ukato??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:24

-> F-AM