wat is een redelijke prijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

renalex

wat is een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-09 13:24

Hallo,

Na 20 jaar te hebben genoten van onze new forest merrie, is ons maatje enkele weken geleden overleden. Nu willen wij graag weer een leuke new forrest merrie en ben dus druk op zoek, maar ja de prijzen waren 20 jaar geleden anders dan nu.
Ben al naar een aantal pony's wezen kijken , maar het lijkt wel of ze allemaal de hoofdprijs willen hebben.
Wij zoeken dus een merrie , niet ouder dan 12, verder niet veel eisen. Ze moet alleen heel erg braaf zijn zowel op stal als onder het zadel, omdat onze dochter van 9 nu net intresse begint te krijgen in het rijden.
Dus ben eigelijk wel benieuwd wat zo'n beetje een gangbare prijs is voor soortgelijke pony.

groetjes Renalex

kiimmiie

Re: wat is een redelijke prijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:25

ik denk toch wel dat je op de 2500,- zit..

bezelbub

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:29

Prijzen zijn erg verschillend maar paarden en pony's zijn wel erg goedkoop geworden, volgens mijn vader liggen de prijzen tussen de 1400,= en de 2000,= euro.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:35

De paardenhandel zit op dit moment in een crisis dus ik denk dat de prijzen dan relatief laag liggen nu.
Ik zou zeggen rond de 1500 - 2000 euro?
Ik zit zelf meer in de paardenprijzen dus ik gok maar wat.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 13:43

De prijs hangt wel van wat factoren af.
Zoek je een merrie met papieren, evt. met predikaten, zodat je er eventueel nog eens een veulentje mee zou kunnen fokken?
Is een sportregister, F-register of helemaal zonder papieren (alleen paspoort) ook goed?
Zoek je een C - pony (lijkt me handiger voor een 9 jarig meisje) of een D - pony?
Hoe hoger in de maat (grote C, of grote D), hoe hoger doorgaans de prijs.

Je kunt ook eens kijken op de site van het stamboek (http://www.newforestpony.nl) onder de rubriek Vraag en Aanbod, rechts op de pagina.

trishvm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 20:29

wij zitten zelf wat in de foresthandel,maar de goede newforest ponies zijn niet aan te slepen en duur.
als je hem een beetje onder in de maat zoekt en misschien zonder papier zou je het voor 1500 kunnen redden.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:04

En goede beleerde pony kost denk ik wel wat.
Onze pony wel een goede maar onbeleerd was iets van 900 (ze vroegen 1200).
Maar als ze beleerd zijn betaal je volgens mij wel heel wat meer.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:13

LadyDaily schreef:
Onze pony wel een goede maar onbeleerd was iets van 900 (ze vroegen 1200)

Een mankementje, zoals zomereczeem of ander gebrek / stalgebrek, drukt de prijs aanzienlijk.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:17

Ja misschien heeft die van ons zomereczeem.
Maar bij ons nog nooit geschuurd.
Maar ik wil liever een leuk en lief paardje met zomereczeem.
Dan een agresief beest dat voor de rest gezond is.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 13:17

je zegt niet veel eisen te hebben, maar een pony die heel erg braaf is op stal en onder het zadel voor kinderen die zijn er niet heel veel.
Dus eigenlijk zoek je wel degelijk een speld in de hooiberg. Ze zijn er wel.
Moet het paardje papieren hebben?

renalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 15:06

Allemaal bedankt voor de reacties.
Het liefst willen we wel 1 met papier omdat we er eventueel nog wel eens een veulen mee zouden willen fokken.

Misschien inderdaad een speld in een hooiberg, tot nu toe nog niet iets echt leuks gevonden jammer genoeg.

thea_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 13:59

Je kan bieden wat je wilt geven.. soms heb je geluk, alleen vinden de meesten het niet zo leuk als je minder bied, maar dat is hun probleem..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:01

Ikzou me niet vastpinnen op een ras, ik zou gewoon zoeken samen met een ervaren paardenmens, naar brave pony's .

Ik denk dat je voor 2000 euro een echte leukerd moet kunnen vinden hoor.

Mara73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:18

Heb je al een pony gevonden?
Ik had dezelfde "eisen" en heb inmiddels een 14-jarige ponymerrie gevonden (in engeland gefokt). Normale, hele brave pony, geen superafstamming, maar wel veel bekend (geen "foresthorse" bijvoorbeeld). Klinisch goedgekeurd.
Ik heb inclusief zadel (Ainsley), hoofdstel en dekens E 1500,00 betaald. Denk zelf dat het een paar honderd aan de hoge kant was, maar er was veel vraag naar de pony dus de verkopers hoefden er niets af te doen.

fox16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:27

ik denk dat je onder de 2000 wel een zeer leuke pony kunt vinden.
aanleen je zult mischien kwa leeftijd of en papier wat toe moeten geven.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:28

Mara73 schreef:
Heb je al een pony gevonden?
Ik had dezelfde "eisen" en heb inmiddels een 14-jarige ponymerrie gevonden (in engeland gefokt). Normale, hele brave pony, geen superafstamming, maar wel veel bekend (geen "foresthorse" bijvoorbeeld). Klinisch goedgekeurd.
Ik heb inclusief zadel (Ainsley), hoofdstel en dekens E 1500,00 betaald. Denk zelf dat het een paar honderd aan de hoge kant was, maar er was veel vraag naar de pony dus de verkopers hoefden er niets af te doen.

Hoewel ik niet weet of je pony helemaal correct, gezond en zonder gebreken is, denk ik dat je met 1500 euro een mooie prijs hebt betaald hoor! Een goed tweedehands ainsley zadel kost al gauw 400 euro (ik heb ze zelf diverse malen verkocht, dus weet wat ze kosten). Tel daar je hoofdstel en dekens bij op.....

renalex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 14:00

Hallo

Ja, inmiddels hebben wij zaterdag een pony opgehaald die wij eerst 2weken op proef hebben omdat we zeker willen zijn dat het een geschikte pony is voor ons en natuurlijk of het goed klikt met onze dochter. Tot nu toe zijn we erg tevreden, ze is erg lief. Het is een merrie van 4,5 jaar en ze is sinds deze zomer onder het zadel en heeft daarna wat in "manege lesjes" gelopen, ook veel met echt beginnende ruitertjes en is ongelooflijk braaf. Onze dochter heeft er bij ons nog niet op gezeten, omdat ze nog wat moet wennen aan haar een nieuwe plekje. Maar bij haar vorige adresje heeft mijn dochter al twee kee een uurtje met haar met de les meegedaan en dat ging super.

Mara ik denk dat jij een heel mooi prijsje hebt betaald voor je pony, ik was wel wat meer kwijt en had er verder niets bij.

iedereen erg bedankt voor het reageren.

minouesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 08:57

Licht er aan wat je wilt hé.
Minou koste 4,500 maar kan alles !

cocolate

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 09:15

ik denk dat je zeker rond de 1500 kwijt bent als het niet meer is:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 20:25

Ik denk zo rond de 2000! Of je moet er eentje hebben die hoog is in een bepaalde richting, maar dat wil je volgensmij niet.

ponielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:25

wij zochten ook naar een rustig, verkeersmak en lief paardje. en onze pony kostte 4.500 euro maar wij kregen er wel alle benodigdheden bij zoals: sjabrak, deken, hoofdstel, zadel enz. en wij hebben nu wel een super paardje dus ze was het geld zeker waard! succes met zoeken ;)

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 20:50

Dit topic is al bijna een jaar oud, ik neem aan dat de TS inmiddels een pony heeft gekocht. Hier dus een slotje.