D'amour 6 oktober tot nu

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kappiegirl

D'amour 6 oktober tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 17:46

Hallo allemaal,
Graag stel ik jullie voor aan mijn kleine grote trots D'amour ze is een merrie veulen geboren op 6 oktober 2008 en is eigenlijk een foutje maar wel een heel leuk foutje.
Haar moeder is O'marisa een KWPN merrie van 1.67m en haar vader is Aron en is een Haflingerhengst van 1.42m of iets groter.
De merrie is 5 oktober door ons gekocht en 6 oktober bevallen van een super leuk veulen (onverwachts).

Vanaf het begin is hier D'amour:
Afbeelding
Net geboren 23.04uur en nog gedeeltelijk in het vlies
Afbeelding
poging tot staan was mislukt
Afbeelding
veel vlees zat er niet op haar botjes
Afbeelding
"toch nog gelukt" lastig hoor staan met zoveel been en zo weinig lijf
Afbeelding
nog nat achter de oren maar na 3x onder de uiers door te zijn gelopen is het dan toch gelukt...
Afbeelding
een paar dagen oud en al een beetje bij gekomen
Afbeelding
Afbeelding
samen rennen
Afbeelding
bijna net zo groot toch?
Afbeelding
echte haflingerbillen...
Afbeelding
bijna 3maanden oud
Afbeelding
stoere zweetdeken ik heb z'n dikke en lange vacht dat als ik met mama ren ik helemaal bezweet raak dus heeft mijn vrouwtje mij ook een stoere jas gegeven net als mama!
Afbeelding
mama en ik schrokken ons rot van onze nieuwe buurman de belg-hengst Bas...hij is echt heeeel groot!
Afbeelding
dit was het tot nu toe nu kijken we de toekomst weer in en ga ik nog veel meer mooi foto's laten maken door het vrouwtje misschien komt zij er ook eens bij dan.
Doei doei,

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 19:57

Wat een mooi veulentje :D
En ook een mooie moeder

Rayatje

Re: D'amour 6 oktober tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:00

Wat een schatje. Wel leuk hoor net 1 dag van jullie en dan al een kleine erbij :D

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:12

haha eigenlijk had je haar surprise moeten noemen ofzo.
ze is een mooi veulen, ik heb de kruising nog nooit eerder gezien

Bieketjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:13

Ziet er een leukerd uit :)
Ben benieuwd hoe hij er later zal uitzien.

ardith

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:15

wat leuk zeg! wat een super verasing!!!
nu afwachten hoe hij eruit komt te zien als hij helemaal droog achter de oren is :D!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 20:16

Leuk veulen! Aparte kruising maar zeker goed gelukt ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 20:52

tsja het is niet wat ik wilde natuurlijk dan had ik er wel een springer op gezet maar ach ja een foutje en ze kon van een Andaluciër zij of van een Haflinger en toen we die billen zagen na een week of 4 waren we er eigenlijk wel erg zeker van dat het de haflinger zou zijn geweest... Ach ja ze lieten de hengsten bij de merrie's lopen omdat ze er vanuit gingen dat ze niet drachtig zou kunnen worden omdat ze al het nodige had verworpen ofzo. Ze was ook erg mager toen het veulen eruit was gelukkig ziet ze er nu vele malen beter uit.
De naam D'amour heeft ze gekregen omdat ze uit liefde is geboren, en omdat ze in haar bles een vlekje heeft dat op een hartje lijkt...
Zal straks even een mooie foto maken dan kan ik het wel laten zien.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:20

Leuk! Als je een kijkje neemt in mijn profiel zul je dezelfde combinatie zien, een KWPN merrie met een Haflingerhengst (Liz Afloyd) :D ! Ik heb haar zo gekocht bij een handelaar, als kruising KWPN-Andalusier, maar ze bleek later een Haflinger papa te hebben. En grappig, ook bij mij deed de 'helling' van haar billen (zie foto eerste foto uit profiel, zo kocht ik haar) die mij deed twijfelen of ze inderdaad 1/2 andalusier was. Na wat navraag bij de vorige eigenaar die in het paspoort stond kwam ik erachter dat ze een halve Haf is. Ik heb nog even getwijfeld of ik dat wel wilde, maar ik was al zo verliefd op haar voorkomen, dat ze is gebleven. Ik heb er nog geen seconde spijt van gehad.

Fanny is nu 5 (wordt 6). Ze begint nu echt uit te botten, ze is breed en zeker 1,65 groot (gemeten toen ze net 4 was en in slechte conditie). Als je meer foto's wilt zien, laat het maar weten!

Dus de jouwe wordt vast net zo! Ik ben benieuwd hoe ze uitgroeit!

Bananenboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 22:54

Wat een super schattig en mooi beestje :D(L)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 11:34

Afbeelding
Hier de beloofde foto van D'amour haar bles met het hartvormige vlekje.
En dus ook een van de enige foto's waar ik ook bij sta...

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 17:16

Heeeee ik ken O'tje!!

Wat een super mooi veulen heeft ze gekregen!!

Ennuhh..de vader kon alleen maar een Haflinger zijn hoor..
want ze hadden maar 1 hengst ;) (die andalusier was een ruin ;) en Aron inmiddels ook :P )en die liepen ook niet bij elkaar..maar Aron glipte nogal vaak er tussen door naar de merries..en heeft sowieso 3 paardjes gedekt ;)

Maar wel leuk om O'tje hier weer tegen te komen!
Ze heeft echt een super mooi veulentje! En dat hartje op haar hoofdje!!
wat uber schattig!!! :D

appiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 18:29

Wat een schatje! ben echt benieuwd hoe ze der uit komt te zien!
En dat hartje op der blesje!! echt zo schattig! Zeker passende naam zo :P !

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 19:23

hoi Natasja22 wat leuk dat je O'marisa kent. Bij ons heet ze Marie...
Maar er gingen allemaal verhalen over haar rond en dit is wat ik ervan begrepen heb vandaar dat ik het dus ook zo heb op geschreven... Maar als jij nog meer info hebt over O'marisa en eventuele broertjes of zusjes van onze D'amour alles is welkom ik wil zoveel mogelijk weten van dit paard en wat er allemaal mee is gebeurt en gedaan enz.
Ze is nu in iedergeval een heel ander paard geworden zegt de geen waar ik haar van heb gekocht... In positive zin.
Als je meer weet over haar of de andere veulens van Aron wil je me dan misschien een PB-tje sturen?
Dank je wel.

Dat vlekje in haar blesje leek de eerste paar dagen op een sterretje en het heeft ook dik een week geduurt dat we een naam voor madammetje hadden gevonden toen we haar hoofd een beetje gepoetst hadden werd ineens duidelijk dat het echt een hartje was en daar is de naam D'amour geboren...
Ze gaat ook nooit weg ze is echt me maatje.

MarexVictor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:52

Leuk veulentje,
& ik vind het echt een mooie bles! ;)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-09 17:41

even wat foto's van zondag ze was zo lief helemaal op stal...
Afbeelding
D'amour keek naar buiten alsof ze wilde zeggen zo laat mij maar eens lekker rennen...
vervolgens deed ze bijna niets...
Afbeelding
even drinken voor vertrek
Afbeelding
ze had er zoveel zin in het straalt er gewoon vanaf... haha ze liep alsof ze de hele dat had gelopen en het laatste stukje met pijn en moeite nog even af liep :o
Afbeelding
na 2x het land rond te zijn gesloft was het natuurlijk weer tijd om te drinken
Afbeelding
mama O'marisa was er helemaal moedeloos van :D die had wel zin in een stukje hard rennen voor de verandering (vaak is het namelijk andersom...)
Afbeelding
Mam's is ook z'n voorzichtig paard mannetje is 2 en geeft die grote reus gewoon een worteltje alsof ze een shetlandpony is.
Dit was het weer even als ik volgende keer wat leukere actiefoto's heb dan maak ik wel een nieuw topic.
Maar voor nu wat vinden jullie van mijn trotse knoeperts?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 17:49

Wat een super uber schattig bolliewollie veulentje is D'amour :D
En wat ziet O'Marisa er goed uit zeg!! :D

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:37

Leuk om foto's van Otje te zien. Ze ziet er goed uit. D'amour is een leuk veulentje. Ik hoop dat je er veel plezier van hebt.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 11:48

Je hebt twee leuke paardjes!! Wel een leuke verrassing denk ik zo die eerste dat je paardje op stal kwam!

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 12:45

Nou volgens mij was toen de verassing er al af, twee maanden ervoor was het een grote verassing toen bleek dat ze drachtig was.

Desir_ee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:06

Sorry hoor, bedoel ze geeft aan dat het onverwachts is.. Bedoel der niks raars mee..

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 13:51

nee ik ook niet, moest alleen terugdenken aan het moment toen bleek dat ze drachtig was. Was nogal een verassing namelijk! De merrie is twee keer eerder naar de hengst geweest om te worden gedekt, twee keer veulen verloren, dus vandaar de verassing.

nodenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 15:55

Wat een onwijs leuk stel. :D
Ben benieuwd hoe ze is als ze is uitgroeid (maar dat duurt nog erg lang, dus nu lekker genieten van het veulen zijn)

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-09 16:01

Zal ik dan maar even zeggen wat de verrassing dan echt was... :D
Dat ik dit paard kocht er is heel veel om dit paard tedoen geweest en toen ik met de eigenaar overeen was gekomen dat ik haar ging kopen van haar.
Toen we haar hadden opgehaald bleek dit paard helemaal niet van haar te zijn en heb ik dus eigenlijk een paard opgehaald en betaald dat niet van haar was oke nou ja ik had alles netjes op papier staan en ik had het papier dus paard was hier op haar plaats.
Veulen zou volgend de dierenarts nog even op zich laten wachten (zo'n 4 tot 6 weken) al knapte die buik echt bijna uit elkaar dus vandaar dat ik dacht dat ze dan misschien wel wormen zou hebben. (En als ik had geweten dat het veulen zo snel zou komen had ik het paard nieteens vervoert van het weste naar het noorde het is wel bijna 4.5 uur rijden met trailer natuurlijk en ook 3x een dierenarts onderweg laten komen om te zien hoe haar conditie was en die was 3x aan toen helemaal goed)
Toen ze vervoerd was hebben we haar op de wei gezet en toen kwam ik er achter dat ze nog niet van de oude eigenaar was. Zij heeft toen het geld wat ze van mij had gehad aan de echte oude eigenaar gevenen en zo is het toch nog goed opgelost.

Toen ging ik nog even 6 oktober de laatste ronde doen en kwam het water en daar was de pootjesblaas al dus lamp gepakt en telefoon zootje handoeken en de dierenarts gebeld. Ik was nog niet echt ingelezen over het hoe en wat ik kon verwachten en was alleen thuis. Dus had ik binnen 24uur een merrie en een veulen op stal was wel heftig en gelukkig is het goed gegaan.

Nu de volgende merrie drachtig is ga ik eerst even naar iemand toe die ook kleine pony's heeft en die kan mij presies vertellen hoe en wat en wat ik moet doen in bepaalde situatie's zodat ik niet meteen de dierenarts hoef te bellen als het geweld los barst. En ga ik goed voorberijd de bevalling tegemoet.

Dus de D'amour hoe je het wend of keert toch een onverwachtste worm die ik op dat moment nog niet had verwacht en achteraf toch ruim 2 weken langer heeft gezeten omdat er geen rust was op de andere stal.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 16:37

Wauw; das een mooie verassing!
Echt een leuk veulen; prachtig ook dat hartje in z'n bles!
Moeder mag er trouwens ook wel wezen !!