Ik ben op zoek naar een hengst die maat, formaat en beweging vererft.
Bij voorkeur een KWPN gekeurde hengst, zonder Jazz, Ferro en Flemmingh/Krack C bloed.
Iemand een goede tip?

Ik zelf zit te denken aan bijvoorbeeld Oscar.
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Eva_vv schreef:Zeker Oscar omdat hij het hoogste uit de hengstencalculator van paardenfokken komt? Zoja, ik weet niet in hoeverre de hengstencalculator een eerlijk antwoord geeft. Ik durft het zelf nooit echt te geloven. Ik weet zelf niet zo 1,2,3 een hengst.
Nee, ik gebruik de hengstencalculator van paardenfokken.nl niet.. vind ik een onding.
Een springgefokte hengst die beweging, maat en formaat meegeeft mag ook
Pletje123 schreef:We gaan sowieso Oscar bekijken op de hengstenshow. En anders moeten we er maar even een afspraak maken
Suzanne F. schreef:Pletje123 schreef:We gaan sowieso Oscar bekijken op de hengstenshow. En anders moeten we er maar even een afspraak maken
Aan Oscar zelf is niks te zien hoor, daar mis je niks aan.![]()
Ikzelf vind het een stomme, lastige, lompe scheitbok...![]()
Maar ik ben zeer gecharmeerd van zijn nafok! Dat zijn echt fijne, goedbewegende paarden! Vaak luxer als hijzelf maar wel met maat, genoeg bot, veel houding en een goed achterbeengebruik!
Pletje123 schreef:Broere Obelisk en Rubiquil staan ook op het lijstje![]()
@Christinaa: van Tolando heb ik wel wat stugge dieren gezien. Hij geeft wel een mooi model, maar ik heb liever meer bewegingEen springgefokte hengst die beweging, maat en formaat meegeeft mag ook
![]()
We gaan sowieso Oscar bekijken op de hengstenshow. En anders moeten we er maar even een afspraak maken

* 

misschien dat hij onder zijn nieuwe ruiter beter beweegt, maar ik vond hem echt strak in het lijf en ik denk niet dat hij de merrie kan bieden wat ze nodig heeft. Zijn kinderen schijnen wel genoeg souplesse te hebben, maar die heb ik nog niet gezien. Citaat:@Shan: Winningmood kan mij niet echt bekoren misschien dat hij onder zijn nieuwe ruiter beter beweegt, maar ik vond hem echt strak in het lijf en ik denk niet dat hij de merrie kan bieden wat ze nodig heeft. Zijn kinderen schijnen wel genoeg souplesse te hebben, maar die heb ik nog niet gezien.
We bekijken het via filmloop.