[E][KEWNP Ged]Alround hengst voor gelderse merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

[E][KEWNP Ged]Alround hengst voor gelderse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-09 20:26

Halo!

Heel misschien dta ik mijn merrie in maart of deze maand wil laten dekken,maar ik ben zelf nog niet zo heel erg bekent in hengstenkeuze :)
Mijn merrie heeft geen papier maar is wel een Gelderse.
Het liefst heb ik springgefokt,maar gewoon een paard wat hoger in de sport kan komen voor mij zelf,het is niet de bedoeling dta het paard voor de handel is :)
Heb al wel wat rondgespurt.De hengst die me tot nu toe het meest aanspreekt is dnek ik toch wel napels en Animo,
Maar denk niet dat dat hengsten zijn voor papierloze merrie's,heb hier verder ook geen verstand van.Ik hoef niet een hengst die al wereldbekent is,als je zelf een goeie hengst heb met goed papier of als je wat simpelere weet ben ik dara ook tevreden mee :)
en stokmaat boven 1,60 :) omdat ik dan zelfook rond de 1,85 ben als het paardje 3is.

De merrie word 1mei 12 jaar en is 1,57

het liefst dat ik zie veranderen is dta t beestje wat soepeler word als de merrie zelf,ze is nogal stijfjes,wel mooi bewegingen maar omdat ze zoch soms vast zet is het vrij lastig haar normaal aan t lopen te hebben of te springen,ze heeft ook erg veel springvermogen en laat een mooie sprong zien,ze is zeker geen dress paardje,maar meer echt een jachtpaard.Maar door haar wat lompjese bouw is het soms wel ideaal om te crossen,paard kan scherpe bochten maken en is erg snel en als je je aandacht erbij hebt makkelijk were om te zetten,maar noch mag t wat soepelere.
Haar dikke hals en stevige benen trekken me ook erg aan,maar denk toch dat het onhandig gaat worden voor een wta soepelere paard,maar ik ben niet echt voor de ielege dunne paardjes dat ook weer niet.
En graag een sterk karakter,Geen lieverdjes,maar echt pit,heb ooit gehoort dat er een springhengst dit voornamenlijk doorgaf (volgens mij nassau := )

min punten zijn,haar iritante merriegedrag :Y) Haha nee heb niet echt heel veel minpunten ja ze is af en toe een beetje lomp op hogere hindernissen,dan denkt ze steeds dat ze het niet haalt en is ze opeens bang dat ze vallen gaat in een makkelijke zin,niet dat ze het letterlijk doet maar snap t ook neit helemaal.parcours van1 1.10 haalt ze gemakkelijk maar als t hoger gaat is ze haar vertrouwen een beetje kwijt,en ze is echt gemeen tegenover andere paarden... :7
En ik vind dat ze een wat erg kleine kont heeft := niet dat het super in de weg zit.
Hoef niet een veulen die er super en top eruit ziet,als het een redelijk goed papier heeft en super kan springen of hoger in de sport uit kan komen ben ik helemaal tevreden.
Maar opzich zie ik de breedete in niveau's ik heb er 5
1 het echte dunne ielig paard
2 slankere paard en soepel
3 normaal en erg stabiel
4breder maar toch wel stabiel
5 echte breed en lompjes

Ongeveer in ide catogorie tussen 3 en 2 in dan/
Beetje apart maar dta is mijn manier van indelen :)

wat mijn eisen zoiezo zijn voor het veulen dat wil gaan proberen moet niet precies zijn

Stabiel goeie beheersde galop beetje kortvlakkig niet hele ruime passen en onoverbeheerst.
Soepel en mooie front.
Stevige benen niet hele dikke als de merriezelf.
Wat bredere hals niet zo als die van mijn merrie.
Maar ik zie niet zo super snel dit soort dingen vandar dta ik t op bokt vraag :)
Pardje hoeft geen parel te zijn en super mooi,maar het gaat me meer om de techniek en aanleg :)
Het lijkt me super om een zwart paard of een schimel te hebben,maar kleur maakt niet zoveel uit :)
Oja,ik wil haar ook prima kruisen,heb gehoort dat AV ook goed springbloed kan geven.

(Misschien klinkt mijn verhaal een beetje raar maar heb echt geen verstand van dit := is ook eerste keer vandaar dta ik het ook hier vraag :) )

Mijn budget is niet reusachtig dus kan geen dekking van 2000 betalen :)

Springen van t zomer :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Foto's zijn wel oud,het springen gaat nu veel beter,zal proberen van de week betere foto's te maken,want nu doet ze zo reusachtig :=
Komen later betere standfoto's ect!

Alvast erg bedankt!

Gr Iris!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 09:50

_likepink_ schreef:
Maar opzich zie ik de breedete in niveau's ik heb er 5
1 het echte dunne ielig paard
2 slankere paard en soepel
3 normaal en erg stabiel
4breder maar toch wel stabiel
5 echte breed en lompjes

Sorry, maar dit is echt abacadabra :+

Als je nou handig bent, ga je 20 februari naar de gelderse hengstenshow.
Hengsten met een goede galop, souplesse en die veelzijdig zijn en ook kunnen springen zijn bijvoorbeeld Vitens, Alexandro, Parcival. Eerste is ruim 1.70, de andere 2 zijn ik meen 1.68
Dekgeld is niet duur, zit rond de 600 euro bij gelderse hengsten.
Elegant springt ook goed, maar vererft niet zo'n mooie halsvorm en souplesse wisselend.

Verder, als je een serieus dekadvies wil dan zijn goede standfoto's ipv hoofdfoto's en een duidelijke omschrijving handig om hier te plaatsen.
Je verhaal is nogal warrig.

levitrol

Re: [E][KEWNP Ged]Alround hengst voor gelderse merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:41