Op de stal waar ze op het moment staat (tijdelijk, totdat we ons eigen stekkie met stallen hebben) staat nog een tinker. De eigenaresse doet er niets mee aan rijden, maar helaas ook niet aan de verzorging. Ze ziet er zeker niet slecht uit, maar de staart en manen kunnen wel wat aandacht gebruiken. Deze tinker is ws ook te koop en maakt dus een grote kans om met ons mee te verhuizen.
Ik ben er al mee aan de gang geweest, kostte wat antiklit maar dan heb je ook wat! De manen vallen wel mee kwa dikte, maar die staart.... Echt niet normaal. Ik vind een dikke, volle staart echt heel mooi, maar zo dik.... De staart is zo zwaar dat ze hem niet eens goed opgetild krijgt met mesten, aan de onderkant van de staartwortel is hij altijd smerig (de mest is prima, gewoon keutels)
Stel dat deze tinker met ons meegaat, dan wil ik eigenlijk de staart een beetje uitdunnen. Wel op een manier dat het wel er uit blijft zien als een mooie volle staart maar dat het paard zelf er iets minder last van heeft en het mij geen klauwen vol geld gaat kosten aan antiklit
Hoe pak ik dat het beste aan? Iemand tips?

. Nu is haar staart ook echt gigantisch zwaar! Ik denk dat ik hem maar eens helemaal ga ontklitten en dan er een vlecht in maak (alleen er nog achter komen HOE? met zo een giga dikke staart
). Ik hou haar staart in meerdere vlechten tegen het klitten. Eén vlecht is net een knots, dus dat doen we maar niet meer
. Dan zijn overigens wel alle vliegen meteen echt dood