[H][KWPN] Hengst voor een FFJG vrije Santano merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

[H][KWPN] Hengst voor een FFJG vrije Santano merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 22:21

Voor onze 3 jarige Prok merrie v. Santano x voorl. keur van Obelisk x ster Havidoff x keur pref. J. Amagun zijn we op zoek naar een hengst die absoluut FFJ vrij is, uit deze lijn komen o.a. Montecristo, Ampere en Duko.
De merrie meet op het moment zo'n 1.67.

Het één en ander is de revue al gepasseerd en ik wil er nog graag een topicje aan wagen om te zien of we nog op interessante ideeën gebracht kunnen worden. San Remo is hier thuis al genoemd en hoewel de merrie zelf erg sterk is van achteren heb ik toch niet zo'n heel goed gevoel over de aanparing met Sandro Hit. Oscar en telg lopen we ook niet zo erg warm voor.
Bovenlijn is misschien wel een klein aandachtspuntje, hoewel het bij deze merrie wel meevalt zie je bij Santano's vaak dat het stuk na de schoft wel erg gezonken is. Daarom blijf ik liever wat weg van Trakhener bloed, hoewel ik wel wil voorkomen dat een nakomeling minder bloeduitstraling zou krijgen dan deze merrie. Wij zijn zelf behoorlijk lang en willen dus ook zo min mogelijk risico lopen wb. de maat.

Foto's van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door gomir op 07-02-09 13:57, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: tags toegevoegd.

sportfokker

Re: Hengst voor een FFJG vrije Santano merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:00

Briar

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:03

Sjuimpje schreef:
(...)hoewel ik wel wil voorkomen dat een nakomeling minder bloeduitstraling zou krijgen dan deze merrie. (...)

Volgens mij zou bovenstaande dan wel een probleem kunnen worden?

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:04

Ik blijf toch bij san remo (wolkentanz), ik denk dat ze het achterbeen best kan lijden. Als ik naar de San Remo kijk die ik toen zou kopen zag ik er niet veel aan (wil de video wel eens voor je meenemen als je dat wilt?)

Verder ben jij niet weg van Diamond hit denk ik? Die geet toch meestal een mooie bovenlijn?

En scandic?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:13

Diamond Hit vind ik wel charmant maar KWPN gekeurd heeft bij deze merrie wel voorkeur.
Scandic vinden we te ordinair, zowel hijzelf als zijn nafok. Deze heeft echt meer bloed nodig.

Volgens mij heb ik die San Remo al hier op video gezien :j

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:21

Van Scandic snap ik op zich wel.

Je had de United op video gezien, of je de San Remo hebt gezien weet ik niet zeker.

Florencio? Weet niet zeker of dat wel met het karakter gaat? Hetzelfde met Lancet?

Ik heb toen ook wel eens bij een Obelisk gekeken, dat was toen geen super achterbeen, maar wel fijn door het lijf. En een Montecristo die wel heel gaaf was.

Maar ik dacht dat Wouter mocht beslissen over Bio? ;)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-09 23:28

Wouter mag met San Remo dekken, maar ik heb niet gezegd op welke merrie :D Ik denk dat we die nu gaan gebruiken op mijn Duitse :j

Florencio is geen optie, daar zit de W-lijn veels te dichtbij. Vandaar ook mijn lichte aversie tegen San Remo. Karakter ben ik overigens helemaal niet bang voor :)

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 00:58

Ik zeg ook San Remo, vind hem erg gaaf!

Winningmood of Ziësto misschien iets?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-09 15:10

Contango!!!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 13:56

Ziesto lijkt me ook geen gekke optie,al kruis je dan terug op clavecimbel. met contango ga je bloed verliezen denk ik.

ibikus

Re: [H]Hengst voor een FFJG vrije Santano merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 14:01

Winningmood is wat mij betreft wel een optie alleen is niet iedereen hier thuis daar even gecharmeerd van, ik denk dat we eens moeten zien of we hem niet een keer tijdens een training kunnen bekijken.
Ziësto vind ik op zich wel fijn, maar ik fok liever niet terug op Clavecimbel, ik zou dan liever voor Lancet zelf gaan. Die staat ook op het lijstje, we hebben al een merrie staan waarmee we dit jaar evt. met diepvries willen gaan proberen, als dat niet doorgaat zouden we dat misschien wel met deze willen proberen.

Ik denk ook dat de merrie niet voldoende bloed heeft om met Contango te dekken, daarbij staan de voorwaarden mij niet aan.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 20:47

Winningmood staat nu bij v. Silfhout misschien mag je eens langs komen?! Als je gaat heb ik ook wel interesse O:)

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:09

misschien blond maar wat is FFJG vrij?

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:13

Sjuimpje schreef:
. San Remo is hier thuis al genoemd en hoewel de merrie zelf erg sterk is van achteren heb ik toch niet zo'n heel goed gevoel over de aanparing met Sandro Hit.

Hebben we het over de duitse San Remo? De nederlandse zit toch geen Sandro Hit in??

Ik ben absoluut een fan van de nederlandse San Remo maar ken een Santano uit een voorl keur van San Remo x Negro x Lauries Crusador en die miste toch bloed naar mijn mening. Wel front maar een erg plat kruis.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-09 21:26

Flemming-Ferro-Jazz-Gribaldi :)
Ik bedoel de Nl San Remo, misschien heb ik het niet zo duidelijk omschreven maar ik bedoel dat ik onze merrie met Sandro Hit bloed niet zo graag met een hengst met W-bloed kruis, heb daar geen goed gevoel bij.
Plat kruis heb ik niet zo veel moeite mee, ik heb dat liever als een sterk hellend kruis.

Ik ga na de HK wel eens een keertje contact opnemen Hap :j
Zoals het mij nu lijkt geeft de hengst lengte en maat, waarschijnlijk ga ik wel eerst even Van Norel bellen, wil wel eens weten of hij er wat van in de opfok heeft staan.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 21:52

ik denk iss dat je dat kwa maat beter kunt doen, lancet wil nog wel eens een kleintje geven.

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 22:09

wat dacht je van de hengst Florencio, heeft fokt het beste met een merrie met een sterk achterbeen! uit de mond van de heer Nijhof zelf.
Nu heb ik alleen maar gekeken naar dat ze merrie zelf een sterk achterbeen heeft, misschien voldoet hij verder niet aan je eisen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:02

Ziesto zou ik zeker niet doen, omdat de merrie zelf ook al is ingeteeld op Clavecimbel.

Met Sandro Hit ,Obelisk (Matador) Havidoff en Amagun vind ik persoonlijk dat je dusdanig veel bloed hebt en dan voornamelijk trakhener bloed dat ik persoonlijk wel zou aanparen met Holstein, ondanks dat het bij Santano ook al in de pedigree zit. Zo op het type vind ik dat de merrie genoeg bloed heeft, maar dat natuurlijk vertekenen omdat het een foto is.

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 00:32

Sjuimpje schreef:
Ik ga na de HK wel eens een keertje contact opnemen Hap :j
Zoals het mij nu lijkt geeft de hengst lengte en maat, waarschijnlijk ga ik wel eerst even Van Norel bellen, wil wel eens weten of hij er wat van in de opfok heeft staan.

Ok, ik hoor het wel ;)

Ga je zelf ook nog naar de HK? Volgens mij loopt Winningmood ook mee in de hengstencompetitie...

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-09 10:11

Pliensdream ;)
Sjuimpje schreef:
Florencio is geen optie, daar zit de W-lijn veels te dichtbij.

Ik vind Floris ook echt geen fijn paard, ik vind hem in de lendenen echt te kort komen.

Waarschijnlijk sla ik dit jaar de HK ook weer over :j

Pliensdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:17

Owja ik zie het staan :+

Rivaldo

Re: [H][KWPN] Hengst voor een FFJG vrije Santano merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:56

Heb je Lord Leatherdale al overwogen?
Staat bij Van Olst in Den Hout.
Ook 00 Seven vind ik geen verkeerde keuze.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:02

LL bevrucht heel slecht

happyness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:51

Winningmood viel mij trouwens in Den Bosch erg tegen :(
Misschien dat het de spanning was....

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 22:54

hij staat natuurlijk ook nog maar net bij diederik.